אתר רשמי

ישראל על נאום ראיסי: "הקצב מטהרן ממשיך לשטות בקהילה הבינ"ל"

במשרד החוץ הישראלי מתייחסים לנאומו של נשיא איראן באו"ם: "משטר האייטולות האיראני הוא סכנה מיידית. על הקהילה הבינ"ל להוקיע את המשטר האיראני ולמנוע בכל דרך אפשרות שנשק ויכולת גרעינית יגיעו לידיהם של קיצוניים אלה"

במשרד החוץ הישראלי מתייחסים לנאומו של נשיא איראן איברהים ראיסי, אותו הם מכנים "הקצב מטהרן", בעצרת הכללית של האו"ם ומסרו כי "משטר האייטולות האיראני הוא סכנה ברורה ומיידית למזרח התיכון ולשלום העולמי".

"הממשלה החדשה באיראן, בראשה עומד ה״קצב מטהרן״ ראיסי, ומרבית שריה חשודים בטרור ונמצאים ברשימות הסנקציות בעולם היא הפנים הקיצוניות של משטר שפוגע במשך למעלה מ-40 שנה באזרחי איראן, מעודד ומממן טרור ומערער את היציבות במזרח התיכון כולו. ראיסי ממשיך לשטות בקהילה הבינ״ל בנאום רצוף שקרים וציניות. על הקהילה הבינ״ל להוקיע את המשטר האיראני ולמנוע בכל דרך אפשרות שנשק ויכולת גרעינית יגיעו לידיהם של קיצוניים אלה", לשון ההודעה הישראלית.

ראיסי לא הגיע לשאת דברים בעצרת האו"ם אך שלח הקלטה. בנאומו המוקלט ששודר אתמול בעצרת האו"ם הנשיא החדש הודיע שהוא תומך בחידוש השיחות בתמורה לביטול הסנקציות האמריקניות. ראיסי תקף בדבריו את ארה"ב והאשים אותה ב"פשעים נגד האנושות" נוכח הסנקציות שהוטלו על ארצו בזמן הקורונה וקבע כי ארה"ב לא זוכה לאמון מבית ומחוץ.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא נאום בפתח עצרת האומות המאוחדות בניו יורק והציג את הגישה הפייסנית של ממשלו. בדבריו התייחס ביידן לסוגיית הגרעין האיראני והמשא ומתן מול הרפובליקה האסלאמית על הסכם הגרעין חדש ואמר כי "ארצות הברית נותרה מחויבת למנוע מאיראן להשיג כלי נשק גרעיניים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו