היהודי האחרון שעזב את אפגניסטאן מזהיר: "אל תסמכו על ארה"ב"

"הייתי בסכנה בכל יום. שמרתי על בית הכנסת במשך שנים ועכשיו לא הייתה לו ברירה", מספר זבולון סימנטוב שגירש את אשתו אחרי שחולץ מהמדינה עליה השתלטו אנשי ארגון הטרור הטליבאן. הוא מזהיר את ישראל מהישענות על ארה"ב

זבולון סימנטוב, היהודי האחרון שנשאר באפגניסטאן ונמלט ממנה לפני שבועות ספורים, סיפר אמש בריאיון לכאן חדשות כי נמלט בלית ברירה מקאבול: "הייתי בסכנה בכל יום. שמרתי על בית הכנסת במשך שנים ועכשיו לא הייתה לו ברירה".

בשיחה ראשונה עם גוף תקשורת מאז שנמלט, ושודרה בחדשות הערב בכאן 11, אמר זבולון כי הוא מנסה להגיע לארצות הברית, אך בעיות ניירת ומסמכים מעכבות את הגעתו למדינה. בהמשך, הוא מקווה גם להגיע לישראל ולפגוש את חבריו.

מהמדינה החדשה בה הוא חי כיום הסכים זבולון להעניק גט לאשתו העגונה, במסגרת שיחת זום בנוכחות רבנים מטורקיה ואוסטרליה, שהעבירו את הסכמתו לרבנות בארץ, כדי להעביר לאשתו המתגוררת כאן.

למרות רצונו להגיע לארצות הברית ולהשתקע שם הוא לא חוסך ביקורת מההתנהלות של הממשל האמריקני שנסוג מאפגניסטאן ואפשר לטליבאן להשתלט ויש לו גם מסר לישראל: "אני אומר לישראל אל תסמכו על ארצות הברית. ארצות הברית והקהילה הבין-לאומית הביאו לשפיכות דמים באפגניסטאן. הם לא הביאו שלום והשאירו את האזרחים במצב הזה".

בשיחה הוא טוען כי אם יחזור להיות שלום באפגניסטאן הוא בהחלט יחזור לשם. באשר למה שנותר שם מהקהילה היהודית אמר כי בית הכנסת מאובטח שם, הטליבאן, לדעתו, לא יהרוס אותו ויש מישהו ששומר עליו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אז הטאליבן הצליח להתיר את עגונתו של סימן טוב. ייתכן שגם אם היה נשאר הם היו מתירים אותה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו