משרד הבריאות: התגלו בישראל 5 מקרים נוספים "ותיקים" של זן הדלתא החדש

משרד הבריאות: התגלו בישראל 5 מקרים נוספים "ותיקים" של זן הדלתא החדש

במשרד הבריאות החליטו לבדוק במעבדת ריצופי הבדיקות מספר חודשים אחורה את כלל הריצופים שסווגו עד כה כזן הדלתא. כתוצאה מהבדיקה החוזרת, התגלו 5 מקרים "ותיקים" נוספים, שעומדים בקריטריונים של הסיווג החדש

משרד הבריאות עדכן היום (חמישי) כי במסגרת בדיקת ריצופים חוזרת, התגלו 5 מקרים נוספים "ותיקים" של הוואריינט AY4.2 בישראל. הבדיקות נעשו בעקבות גילויו בחוזר מחו"ל של בן ה- 11 כמאומת הנושא את הזן החדש.

במשרד הבריאות החליטו לבדוק במעבדת ריצופי הבדיקות של מספר חודשים אחורה את כלל הריצופים שסווגו עד כה כזן הדלתא. כתוצאה מהבדיקה החוזרת, התגלו 5 מקרים "ותיקים" נוספים, שעומדים בקריטריונים של הסיווג החדש.

במשרד הבריאות הדגישו כי וואריינט AY4.2 סווג עד כה בכל העולם כוואריינט הדלתא, ורק לאחרונה סווג כוואריינט נפרד. עוד ציינו כי המשרד ממשיך ועוקב באופן שוטף אחר כל סוגי הווארינטים והתפתחותם, וימשיך לעדכן את הציבור במידע.

כזכור, אמש דיווחנו שבעקבות החשש מהווריאנט החדש של נגיף הקורונה, במשרד הבריאות צפויים להמליץ שתיירים ממדינות שבהן הוא התפרץ יחויבו בבדיקות במהלך שהותם מעבר לבדיקה הנהוגה בנתב"ג.

כפי שהודיעו במשרד הבריאות, עד היום, 21 באוקטובר, התגלה בארץ מקרה אחד בלבד של הווריאנט החדש. ילד בן 11 שחזר ממולדובה נבדק בריצוף גנטי בנתב"ג ושהה בבידוד מיד כשחזר לארץ. בזכות כניסתו לבידוד, לא אותרו מגעים נוספים מאומתים מהווריאנט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו