Jamal Awad/Flash90

העימותים יחזרו? בג"ץ הורה לפנות את הפולשים הערבים משמעון הצדיק

המחלוקת בשכונת שמעון הצדיק בירושלים, המוכר גם בשם שייח ג'ארח, הביא לעימותים קשים העלולים לפרוץ מחדש אחרי החלטת בית המשפט העליון לדחות את עתירת הערבים ולהסכים עם ההחלטה הקודמת כי יש לפנותם מהבתים של היהודים

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) את ערעור שתי המשפחות הערביות המתגוררות בנכסים יהודים בשכונת שמעון הצדיק ואישר את החלטת בית המשפט המחוזי המורה על פינוי הערבים.

בנוסף לשני הבתים, יפונו מגרש גרוטאות שבו גם הוצבה שמירה ערבית ושטח נוסף במקום. כמו כן, בית המשפט חייב את המערערים בהוצאות משפט על סך 18,000 שקלים. ההכרעה המשפטית פורסמה לראשונה על ידי בועז גולן באתר 0404.

כזכור, במהלך החצי שנה האחרונה השתוללו הערבים רבות סביב המתרחש בשכונה, המוכרת גם בשם "שייח ג'ארח". כעת, עם פסיקת בית המשפט העליון ונתינת מועד לפינויים כפי שנחשף ב'0404', ייתכן והעימותים יתחדשו.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "פינוי המגרש הוא צעד מתבקש, עכשיו הגיע הזמן לפנות את המשפחות שהשתלטו על הבתים בשכונת שמעון הצדיק. צריך לפנות את הפולשים, הפורעים ואוייבי ישראל משכונת שמעון הצדיק ולא להתחשב בחברי הקואליציה מהאחים המוסלמים, תומכי הטרור שירימו קול זעקה מדומה נגד הפינוי".

יו"ר סיעת הציונות הדתית ח"כ אורית סטרוק על החלטת בית המשפט: "ברכות לגואלי שכונת שמעון הצדיק בירושלים! אחרי חודשים של הסתה ומתקפות בלתי פוסקות מצד אחד, ועמידה איתנה מלווה במסירות וסבלנות אין קץ – סוף סוף החלטה צודקת שתאפשר התקדמות בהתיישבות היהודית בשכונה שהיתה תמיד מאבני היסוד של ירושלים המאוחדת. נמשיך לעמוד לימינכם במאבקכם הצודק והמסור".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו