pixabay.

5 מיליון מתו מקורונה בעולם: הנגיף משתולל במזרח אירופה ופוטין מגייס את הצבא

המגפה חצתה עוד רף ה5 מיליון מתים וכיום הקורונה היא הגורם מספר 3 לתמותת בני אדם. מאז פרוץ המגיפה לפני 19 חודשים כרבע מיליארד מקרים חיוביים לווירוס אובחנו בעולם. פוטין: "המצב קשה מאוד, שהצבא ייערך להקמת בתי חולים"

מספר המתים הרשמי מקורונה ברחבי העולם חצה היום (שני) את הרף של 5 מיליון. נגיף הקורונה הוא כעת הגורם מספר שלוש לתמותת בני האדם, כשרק מחלות לב ושבץ מקדימים אותו.

על פי נתונים שפרסמה היום אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, מאז פרוץ המגיפה לפני 19 חודשים כרבע מיליארד מקרים חיוביים לווירוס אובחנו בעולם. עוד עולה מהנתונים כי החיסונים נגד הווירוס אמנם האטו את שיעורי התמותה, אולם מומחי בריאות מעריכים שמספר המתים האמיתי עשוי להיות גבוה בהרבה – עד פי שניים או שלושה.

מספר המתים הגבוה ביותר נרשם בארצות הברית, שבה דווח על יותר מ-745,800 מקרי מוות מקורונה. אחריה נמצאת ברזיל, עם 607,824 מתים מאומתים, והודו, עם 458,437. ואולם, מומחים מאמינים שהנתונים בהודו גבוהים בהרבה, בין השאר בגלל מקרי מוות בבית ובקהילות כפריות שלא נספרו במניין הרשמי.

הנתונים האלה באים כשברקע הנגיף ממשיך להשתולל במזרח אירופה, זאת בשל שיעורי ההתחסנות נמוכים באזורים אלה. ברוסיה נשם מוקד ההתפרצות החמור ביותר, שם דיווח היום על עוד 40,402 נדבקים ביממה האחרונה ו-1,155 איש שמתו מהנגיף בפרק הזמן הזה.

בשבוע שעבר נסגרו כל בתי העסק הלא חיוניים בבירה מוסקבה ורק לחנויות כמו בתי מרקחת ומרכולים מותר לפתוח את שעריהם, ובשאר המדינה הוטל סגר בן שבוע, שעשוי להיות מוארך.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פנה היום לצבא והורה לו להיערך לאפשרות שיהיה עליו לפרוס בשטח עוד בתי חולים שדה כדי לטפל בנדבקים. "המצב במדינה קשה מאוד", אמר פוטין בפגישה עם שר ההגנה סרגיי שויגו, "יותר מ-40 אלף נדבקים ביום – זה מעולם לא קרה".

הסיבה המרכזית להשתוללות המגפה ברוסיה היא סירובם של רוב הרוסים להתחסן, זאת למרות שרוסיה הייתה המדינה הראשונה בעולם שהכריזה על השלמת פיתוח של חיסון לנגיף, "ספוטניק V" שמו, הרוסים עצמם חוששים להשתמש בו ובחיסונים אחרים מתוצרת המדינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו