Noam Revkin Fenton/Flash90

ח"כ רז: "שירותי הרווחה צריכים לקחת את הילדים מהתיישבות הצעירה"

הח"כ ממרצ בעימות מול תושב חוות גלעד: "שירותי הרווחה צריכים לקחת את הילדים שלו ולהעביר אותם למשפחות אומנה". רז מבהיר: "לא התייחסתי לכלל המתנחלים ודיברתי בגוף יחיד". ח"כ סלאלחה ממרצ: "ילד צריך לקבל את כל הזכויות"

ח"כ מוסי רז ממר"צ התייחס בראיון ב'גל"צ' לדרישת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון לקבל תשתיות לפני הפזורות הבדואיות כי "הם הקימו ישובים איפה שהם רצו וזה גרם לחיילים בצה"ל להיהרג בהגנה על המקומות האלה. כדי שלא יסבלו, שירותי הרווחה צריכים לקחת את הילדים שלו ולהעביר אותם לישראל – שיגורו אצל משפחות אומנה".

הדברים נאמרו במהלך עימות עם איתי זר, מייסד חוות גלעד וחבר הנהגת פורום ההתיישבות הצעירה, שאמר כי "סידרו להם הרבה יותר מאשר לנו, מסתכלים עלינו בזכוכית מגדלת – ולהם נותנים. למה הילדים שלי צריכים לסבול?". בהמשך טען כי לא התכוון לכל 12 אלף הילדים המתגוררים במקום אלא רק לילדיו של זר.

לדבריו, "בדיגיטל של גל"צ מסתובב ציטוט פייק שלא נאמר על ידי מעולם. איתי זר שאל אותי מה לעשות כדי שילדיו לא יסבלו יותר מחוסר השירותים. הצעתי לו לעבור עם ילדיו לתוך גבולות ישראל – או להעבירם למשפחת אמנה. כמובן שלא התייחסתי לכלל המתנחלים ודיברתי בגוף יחיד ולא כפי שמופיע באתר גלי צה"ל. מצפה מגל"צ למחוק את הציטוט ולהתנצל".

מנגד, ח"כ עלי סלאלחה ממרצ אמר בוועדה לזכויות הילד בדיון על ילדי ההתיישבות הצעירה כי "ילד צריך לקבל את כל הזכויות שמגיעות לו ללא פוליטיקה".

יו״ר הוועדה לזכויות הילד ח״כ מיכל שיר הגיבה לדברים: "בשעה האחרונה שמעתי אמירה מקוממת של פוליטיקאי הטוען שהרווחה צריכה להוציא ילדים ממאחזים בלתי חוקיים מביתם ולהעבירם למשפחות אומנה בישראל. מדובר באמירה שמגיעה או מבורות מוחלטת או מחוסר חמלה אנושית בסיסית. אסור לנתק ילד מביתו בגלל המקום בו הוא גר-לא משנה אם זה מרכז הארץ הגליל או שומרון".

מפורום ההתיישבות הצעירה נמסר בתגובה לדברי רז: "שירותי הרווחה צריכים להוציא את הילדים מהבית של מוסי רז כדי שלא יהפכו לאנשים בזויים כמוהו".

חה"כ סטרוק בתגובה לדבריו של מוסי רז: "אין לי שום ציפיות ממוסי רז, שאידיאולוגית תומך בפינוי, הרס וחורבן של ההתיישבות הצעירה והותיקה גם יחד.
הציפיות שלי הן מנפתלי בנט, איילת שקד, גדעון סער, זאב אלקין וחבריהם שאמורים להיות מחויבים להתיישבות הצעירה, הבטיחו לה הבטחות, והיום מפנים לה עורף".

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "מה שעשו לילדי תימן, רז רוצה לעשות למתיישבים. מתבייש שאני והוא מאותה העדה. תפיסת העולם שלו היא מעוותת אבל הביקורת היא לא כלפיו, אלא כלפי ממשלת ישראל: נפתלי, גדעון ואיילת שהבטיחו להסדיר את ההתיישבות הצעירה, יושבים היום בקואליציה עם אלו שרוצים להרוס ולפגוע בהתיישבות הצעירה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חוות גלעד זה יישוב תקין כמו כל היישובים. הזכות הבסיסית של ילד זה לגדול אצל אבא ואמא. איזכור של קרובי משפחה בעימות זוהי בריונות מילולית. מוסי רז הביע דעה קיצונית והעליב את האיש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו