Oliiver Fitoussi/Flash90

מפלגת אווירה: יש עתיד עדכנה את מטרותיה בהתאם לאילוצים הקואליציוניים

אחרי כמעט עשור לקיומה, משנה יאיר לפיד את מטרותיה של מפלגת יש עתיד ומעדכן אותן ברשם המפלגות. ירדו מהפרק: יוזמות לחוקה, לשוויון בגיוס, ללימודי ליבה, להקמת מדינה פלסטינית, לממשלה יעילה, לביצור שלטון החוק ועוד

רשמת המפלגות מיכל שמואלי אישרה למפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד, לשנות את מטרות המפלגה, ולהסיר כמה מן הערכים אותם נשאה במפלגה, ושעל חלקם כנראה ויתרה כאשר נכנסה לממשלה הנוכחית – כך חושף עידן יוסף ב'ניוז 1'.

כך למשל, הסירה המפלגה את הסעיף שבו צוין "מלחמה בשחיתות, כולל השחיתות הממשלתית ומוסדות דוגמת 'שר בלי תיק' – יצירת ממשלה יעילה שתמנה 18 שרים לכל היותר, ביצור שלטון החוק ושמירה על מעמדו של בג"ץ והתחייבות למלא את החלטותיו". במקום זאת נוסף סעיף הקובע: "להגן על מערכת האיזונים והבלמים ההכרחית לקיומה של מדינת הלאום, לתת שוויון זכויות אזרחי לכל תושב במדינה ולהתייצב מול כל קיצוניות".

במקום הסעיפים ל"שינוי שיטת המשטר" ו"נפעל כדי להביא לציבור הישראלי הצעת חוקה שתסדיר את היחסים הטעונים בין קבוצות האוכלוסייה השונות במדינת ישראל" נכנס הסעיף המבקש "לבנות ולחזק את המרכז הציוני-ליברלי ככלי מרכזי לשימור מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית" והסעיף המבקש "לבנות את המפלגה כמפלגת שלטון בעלת תודעה היסטורית ומחויבות לאומית עמוקה".

בתחום יחסי הדת והמדינה, במקום "שוויון בחינוך ובגיוס: לימודי ליבה לכל, גיוס לכל ועידוד יציאה לעבודה לכל המגזרים כולל החרדי והערבי" נכנס הסעיף המציע "לשמור על זהותה היהודית של ישראל, ולהתנגד לכל כפייה דתית. להיות מרכז רוחני ליהדות העולם".

אשר לסוגיה המדינית, לעומת המסמך הקודם, שבו דובר על "השלום: נחתור להסכם שלום על-פי המתווה של "שתי מדינות לשני עמים" ושמירה על גושי היישובים הגדולים והבטחת שלומה של ישראל כמדינה שבה מתקיים רוב יהודי מוצק בגבולות בטוחים ובני הגנה", מציע הנוסח החדש "לחתור לשלום עם שכנינו, ובעיקר לשלום בתוכנו בין כל השבטים, העדות, הזרמים והדתות המרכיבים את החברה הישראלית".

גם המטרות הכלכליות של יש עתיד כווצו משמעותית, ונותרו על השאיפה "להביא את ברכת הקידמה לישראל. לשמור ולקדם את ישראל כמדינה טכנולוגית, מתקדמת ומובילה עולמית בתחומי החדשנות". זאת לעומת מטרותיה הקודמות של המפלגה, שבהן הוצעו: "שינוי סדרי העדיפות במדינה עם שימת דגש על החיים האזרחיים – חינוך, דיור, בריאות, תחבורה ושיטור. שיפור מצבו של מעמד הביניים היצרני והתורם אשר קופח בידי המדינה בחלוקת המשאבים".

וכן "צמיחה ויעילות כלכלית: יצירת מנועי צמיחה כדרך מרכזית למלחמה בעוני; מאבק בביורוקרטיה המשחיתה והמסואבת, הסרת חסמים, שיפור מערכת התחבורה, הורדת יוקר המחיה והוזלת הדיור בישראל. שיפור הניידות החברתית ושימת דגש על סיוע לעסקים זעירים וקטנים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מכשיר את הקרקע לשיתוף פעולה עם החרדים בעתיד ובכך להביא את האפשרות שיוכל להרכיב ממשלה גם בבחירות הבאות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו