By Marc Nozell from Merrimack, New Hampshire, USA - Donald Trump raising arm, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=57020433

טראמפ הפסיד בבית משפט. הנימוק: "נשיאים אינם מלכים"

נשיא ארה"ב לשעבר ביקש שלא להעביר לוועדת החקירה בבית הנבחרים שיחות טלפון, יומני מבקרים ומסמכים אחרים שקשורים לפריצה לקפיטול • "נשיאים אינם מלכים, ונאשם אינו נשיא", הסבירה השופטת את החלטתה לדחות את העירה של טראמפ

ועדת בית הנבחרים האמריקאי שחוקרת את הפריצה לקפיטול ב-6 בינואר תקבל גישה לרישומי הבית הלבן של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בימים שקדמו לפריצה, במהלכה ואחריה – כך קבעה שופטת פדרלית בוושינגטון. הרישומים כוללים שיחות טלפון, יומני מבקרים ומסמכים אחרים.

הפסיקה מגיעה לאחר שבחודש שעבר הגישו עורכי דינו של טראמפ תביעה הטוענת כי יש לו חסינות ולכן הבקשה לעיון במסמכים מהווה "בקשה חסרת תקדים" והיא אינה לגיטימית.

אך השופטת טניה חוטקן פסקה כי "נשיאים אינם מלכים, ונאשם אינו נשיא. בית המשפט קבע כי האינטרס הציבורי הוא בבחינת האירועים שהביאו ל-6 בינואר, ולשקול חקיקה שעשויה למנוע אירועים מסוג זה בעתיד".

נכון לעכשיו, הארכיון הלאומי צפוי להעביר מספר מסמכים לבית הנבחרים כבר בשישי הקרוב, וביניהם תיעוד יומני שיחות בבית הלבן מאותה התקופה, יומני וידאו ולוחות זמנים הקשורים ל-6 בינואר וכן שלושה דפים עם הערות בכתב היד, שנכתבו ע"י ראש המטה בתקופת טראמפ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו