בי"ס של אונר"א. צילום: גיום פאומייר

ביקורת נוקבת: בריטניה חתכה במחצית את המימון לאונר"א

סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלסטין נכנסת לקשיים תקציביים משמעותיים # זאת בעקבות תוכנית הלימודים שלה שכוללת חינוך לאלימות וטרור

העיתון הבריטי גארדיאן, דיווח כי בריטניה קיצצה יותר ממחצית המימון שלה לסוכנות אונר"א – הארגון הפלסטיני של האום שאחראי על תחום החינוך. תמיכת בריטניה בארגון ירדה מ-57 מיליון דולר ל-28 מיליון דולר.

פיליפ לזריני, ראש אונר"א, קשר את הקיצוץ לביקורות על תוכנית הלימודים של הרשות הפלשתינית שבה משתמשת אונר"א. לדבריו, הארגון "נתון לפעמים להתקפות פוליטיות מרושעות, בדרך כלל דרך עדשת תוכנית הלימודים". הוא הוסיף כי בריטניה הייתה התורמת השלישית בגודלה לאונר"א ב- 2020. ההחלטה מתווספת להפסקה המוחלטת של כל המימון הבריטי לקופת הרשות הפלשתינית בחודש שעבר. לזריני הוסיף גם שאונר"א התחילה את השנה הנוכחית עם "פגיעות קריטיות".

סוגיית חומרי הלימוד של אונר"א עלתה בתחילת השנה לסדר היום הציבורי לאחר שראש הסוכנות נאלץ לאשר בינואר את ממצאי פרסום דו"ח מכון המחקר והמדיניות IMPACT-se שניתח לראשונה חומרי לימוד מקוריים וממותגים עם לוגו סוכנות האו"ם שנמצאו מלאים בשנאה, אנטישמיות, הסתה לג'יהאד ואלימות ונטולי כל חומר שמקדם שלום, עשיית שלום וסובלנות בהפרה מוחלטת של ערכי האו"ם. הוא הודה שאונר"א, הדפיסה ולימדה תכנים "בלתי הולמים" שנכללו "בטעות" בתכנית הלימודים שהייתה בשימוש בזמן תקופת הקורונה.

תת-מזכיר המדינה הבריטי לשעבר, ג'יימס דודרידג', אישר ביוני השנה בהתייחסות לתכני ספרי הלימוד הפלשתינים שבשימוש אונר"א "כי ממשיכים להיות תכנים אנטי-ישראלים, אנטישמים" ושהדבר "אינו מקובל על הפרלמנט או על הממשלה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו