Olivier Fitoussi/Flash90

סער: "ביום ראשון אביא לאישור את החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה"

בהודעה של שר המשפטים הוא קישר למצע מפלגת תקווה חדשה, שם נכתב: "מנחם בגין לימד אותנו כי "שלטון ממושך הוא סכנה לחירות האומה ולמוסר בניה. הוא מוליד שחיתות". הגבלת כהונה תקטין משמעותית את הסבירות לשחיתות שלטונית"

סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער הודיע כי "ביום ראשון אביא לאישור ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים. עוד פרק ממצע תיקווה חדשה ומההסכמים הקואליציוניים שאנחנו מקיימים".

בציוץ של סער הוא קישר למצע מפלגתו, שם נכתב: "מנחם בגין לימד אותנו כי "שלטון ממושך הוא סכנה לחירות האומה ולמוסר בניה. הוא מוליד שחיתות". במצב המשפטי הנוכחי ראש ממשלה, כמו גם ראשי רשויות מקומיות יכולים להישאר בתפקידם ללא הגבלת זמן. שיטה זו מאפשרת לצבור כוח רב מדי המשחית את השלטון".

סער הבטיח כבר בקמפיין הבחירות כי "החוק הראשון שאותו תקדם תקווה חדשה הוא חוק זה. לאחר שנעשה זאת, נחוקק חוק נוסף שיגביל את כהונת ראשי הרשויות המקומיות לשתי תקופות כהונה. הם יוכלו להיבחר לכהונה שלישית רק ברוב מיוחד של יותר מ-50% מקולות הבוחרים".

"הגבלת כהונה תקטין משמעותית את הסבירות לשחיתות שלטונית", נכתב במצע מפלגתו. "בנוסף, שלא כמו המצב כיום בו ראש הממשלה משקיע משאבים רבים כדי להיבחר שוב ושוב ולשמר את שלטונו, הגבלת כהונה תאפשר לו להתעסק באופן משוחרר במימוש הערכים והרפורמות בגינן נבחר".

סער פרסם לפני כחודש את תזכיר החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים. בהצעת החוק, כתב סער כי היא אינה חלה רטרואקטיבית – משמע לא תהיה תקפה לראשי ממשלה שכיהנו בעבר, ובהם בנימין נתניהו שמשמש כיום יו"ר האופוזיציה.

בדברי ההסבר להצעת החוק, מתאר סער את היקף עוצמתו ואת סמכויותיו של ראש הממשלה. "מטבע הדברים, כהונה ממושכת בתפקיד רב-עוצמה זה עלולה להוביל לריכוז מופרז של כוח בידי האדם שמכהן בו, ולכך עלולות להיות השלכות מזיקות", נכתב בהצעה. "הגבלת תקופת הכהונה המרבית נועדה לתחום בזמן את ההשפעה המזיקה של ריכוז עוצמה מופרזת בידי אדם אחד".

בהצעת החוק מודגש שכאשר הכהונה אינה מוגבלת, ראש הממשלה יעדיף להשקיע את עבודתו בהבטחת המשך שלטונו. זאת, לעומת המוצע, אז ראש הממשלה שיודע שכהונתו תחומה בזמן יקדם בעיקר את קידום העשייה למען הציבור.

בשבוע שעבר – לפני אישור תקציב המדינה – נשאל ראש הממשלה נפתלי בנט אם יאפשר לקדם חוק זה, וענה: "לגבי כל הנושאים השנויים במחלוקת אנחנו נידרש לזה אחרי התקציב. בימים הקרובים נשב ונעשה חשיבה לקבל ההחלטות וניידע את כולם".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לגדעון סער יש איזושהי הבעה ארסית וערמומית בפנים שלא ניתן להתעלם ממנה. מבט של אדם שמתבונן בך מאיזה צד לנעוץ בך את הטלפיים שלו.
[רק לחשוב כי אדם כזה הביאו עסקנינו בעבר לפני גדולי הרבנים]

נראה שהוא ממש מפחד עדיין שביבי יחזור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו