Flash90

הממשלה צפויה לאשר: הקמת היכל הנצחה חדש לחללי פעולות האיבה בהר הרצל

4,160 חללי פעולות האיבה יונצחו בהיכל חדש שיוקם בעלות של 36 מיליון שקלים ויחליף את האנדרטה הקיימת במקום. הניהול השוטף של האתר יבוצע על ידי המוסד לביטוח לאומי. מאיר כהן: "מדובר בהחלטה היסטורית שעושה צדק עם החללים"

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון את הצעת שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן, להקים היכל הנצחה בהר הרצל לחללי פעולות האיבה. על פי ההחלטה משרד הרווחה יקבל לידיו את האחריות על הקמת האתר ותפעולו השוטף יהיה באחריות המוסד לביטחון לאומי.

בהיכל החדש יונצחו 4,160 שנספו בפעולות איבה מקום המדינה ועד היום והוא צפוי להחליף את האנדרטה שקיימת באתר כיום. הקמת ההיכל תלווה בידי צוות היגוי בין משרדי בראשותה של מנכ"לית משרד הרווחה, סיגל מורן עד להשלמת הפרויקט. עלות ההקמה עומדת על 36 מיליון שקלים ועלות ניהול האתר מוערכת במיליון שקלים בשנה אשר ישולמו על ידי המוסד לביטוח לאומי.

הקמת האתר תתבצע בתיאום עם משרד הביטחון, ההסתדרות הציונית וארגון יד לבנים על מנת להסדיר את דרכי הגישה למקום ולהבטיח שלא תהיה כל פגיעה בדרכי הגישה הקיימות להר או לפעילות השוטפת בהר המנוחות.

שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן: "מדובר בהחלטה היסטורית שעושה צדק עם חללי פעולות האיבה ועם בני משפחתם אשר שילמו מחיר כבד מאוד על המאבק לעצמאותה וביטחונה של מדינה ישראל. עם כניסתי לתפקיד לקחתי על עצמי להסדיר את הנושא ולהעביר את ההחלטה המתבקשת אשר התעכבה זמן רבי מדי. צוות ההיגוי בראשות מנכ"לית המשרד יחל את עבודתו מיד לאחר העברת ההחלטה על מנת להשלים את עבודת המטה הדרושה להקמת ההיכל בהקדם האפשרי".

יו״ר הארגון היציג של נפגעי פעולות איבה במדינת ישראל, אייבי מוזס: ״זוהי החלטה היסטורית של ממשלת ישראל שתעניק לאלפי משפחות שכולות את הוודאות שיקיריהם חללי פעולות האיבה יונצחו לעד בהיכל הנצחה לאומי וממלכתי בהר הרצל, פעלנו בארגון היציג למעלה מעשר שנים לעשות צדק עם נרצחי פעולות האיבה שיזכו להוקרה והנצחה של מדינת ישראל, אני מבקש להודות לשר הרווחה מאיר כהן שעם כניסתו לתפקיד פעל ודחף בכל דרך יחד עם מנכ״ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר להביא לכך שיוקם היכל הנצחה ממלכתי בהר הרצל בו נוכל לספר את סיפורי הגבורה של הנרצחים ולהעביר זאת לדורות הבאים וכן להמחיש לכל העולם את המחיר הכבד שאזרחי ישראל שילמו על ריבונותה וקיומה של מדינת ישראל ומסר ברור שהטרור לא ינצח אותנו לעולם״.

מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, סיגל מורן: "הוטלה עלינו משימה לאומית חשובה וסמלית ובכוונתנו לבצע אותה במלוא הרגישות. ההחלטה שעליה תצביע הממשלה ביום ראשון מדגישה את המחויבות שלנו כמדינה לחללי פעולות האיבה ולבני משפחותיהם אשר שילמו בחיי יקיריהם על תקומת המדינה ועל ביצור ביטחונה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו