pixabay

זוג ישראלים נעצרו בטורקיה בחשד שצילמו את הארמון של ארדואן

מפרטים ראשונים עולה כי האישה ראתה את הבית וצילמה - אך לא ידעה שהדבר אסור ונעצרה. משרד החוץ: מכירים את הדיווחים ומטפלים בנושא. אחות העצורה: "איבדנו קשר איתם ביום שלישי בצהריים. עד הרגע אין לנו אימות שהם עצורים"

זוג ישראלים נעצרו לאחרונה בטורקיה, ככל הנראה במהלך חופשה, לאחר שצילמו מתחם ש"אסור בצילום". על פי חלק מהדיווחים, הם צילמו את הארמון של הנשיא ארדואן. עם זאת, בתקשורת הטורקית לא דווח על המקרה. במשרד החוץ אומרים כי הם מכירים את הדיווחים ומטפלים בנושא.

מדובר בבני זוג ממרכז הארץ שיצאו לטיול יום הולדת בטורקיה. הם היו אמורים לחזור ארצה ביום שלישי, אך כשלא יצרו קשר בני המשפחה והילדים שלהם החלו לדאוג. לאחר בירור, נודע להם שהם נעצרו אחרי שבת הזוג צילמה את ביתו של ארדואן, ואף שלחה בקבוצה של המשפחה: "איזה יפה הבית". ככל הנראה האישה לא הייתה מודעת לעובדה שצילום הבית מנוגד לחוק, ועל כן השניים נעצרו.

"ידענו שהם אמורים לחזור ביום שלישי, ופתאום נעלמו" סיפרה אחותה של האישה ל'חדשות 12'. "אנחנו מאוד מודאגים. אחותי לא קשורה לשום ארגון ביון. נקווה מאוד שישחררו אותה כמה שיותר מהר". עוד הוסיפה האחות ש"ביקשו מאיתנו לא לדבר ולהצניע את האירוע. היינו בטוחים שישחררו אותם מהר, אבל עכשיו אנחנו לא יכולים לשתוק. דואגים לאחותי ולגיסי".

היא סיפרה כי "עד לרגע זה אין לנו אימות שהם עצורים. הטורקים עושים בדיקות כדי לוודא שהם לא מרגלים, אבל הם אנשים תמימים. אחותי מתה על השפה הטורקית מהסדרות. היא מתקשרת אליי כל בוקר ומעדכנת אותנו כל בוקר בכל דבר שהיא עושה, יש לה בן בן 5 שהוא על הספקטרום והוא נשאר בארץ". ממשרד החוץ נמסר שהמקרה מוכר ומטופל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו