Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר רע"מ מתחייב: "לא נעבור על החוק של מדינת ישראל, נקודה"

מנסור עבאס מגיב לביקורת בקואליציה אחרי שחבר מפלגתו הצביע עם האופוזיציה והעניק להם ניצחון: "מסתכלים עלינו כחוליה חלשה, אבל אין ספק שאנו חוליה חשובה ונמשיך להיות". לדבריו, "המחויבות שלנו לקואליציה נמצאת ומתחזקת"

יו"ר רע"ם מנסור עבאס התראיין היום (חמישי) בכאן רשת ב ושלל את הפרסומים על קשר בין מפלגתו ובין חמאס. בריאיון לזאב קם וקרן אוזן בתוכנית כאן הערב הוא אמר: "אני קובע שאין קשר. אנחנו מפלגה שפועלת במסגרת החוק הישראלי".

"בתקנון של התנועה האסלאמית, ולא רק של רע"ם, כתוב שאנחנו מחויבים לשני כללים – החוק הרשמי האזרחי של מדינת ישראל, והחוק השרעי של דת האסלאם". כשנשאל מה יעשה אם תהיה התנגשות בין החוק הישראלי לחוק השרעי, יו"ר רע"ם השיב: "אנחנו שומרים על החוק ולא נעבור על החוק של מדינת ישראל, נקודה".

ברקע הביקורת נגד רע"ם בקואליציה, עבאס ציין כי "מסתכלים עלינו כחוליה חלשה, אבל אין ספק שאנחנו חוליה חשובה ונמשיך להיות. המחויבות שלנו לקואליציה נמצאת ומתחזקת".

עבאס התייחס ל"עונש" שהוטל על חברו למפלגה מאזן גנאים, שהצביע אתמול עם האופוזיציה, ואמר: "גנאים הצביע נגד הקואליציה כי זה קשור לעיסוק שלו בסכנין – אבל שמרנו על המשמעת הקואליציונית".

יו"ר רע"ם התייחס גם לפגישתו עם מלך ירדן עבדאללה וסיפר: "בחרתי להתנהל בצורה ממלכתית ולדבר על התהליך הפוליטי בחברה הערבית. להגיד שהפגישה היא חלק מתהליך מדיני? לא היה ולא יהיה".

על עליית יהודים להר הבית הוא הוסיף: "כרגע יש סטטוס-קוו שבו המוסלמים מתפללים במסגד אל-אקצא והיהודים בכותל המערבי. אתם רוצים לקחת אותנו לעוד סכסוך של מלחמת דת? חשוב לשמור על ההסכם הזה בשביל קדושת החיים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו