פוסטרים של ארדואן. צילום: אורי לנז, פלאש 90

פרשת המעצר בטורקיה: משרד החוץ שולח דיפלומטית בכירה לאיסטנבול

ראש החטיבה הקונסולרית במשרד החוץ, רינה דג׳רסי תשלח לתגבור הצוות הדיפלומטי בתורכיה ולקידום שורה של סוגיות קונסולריות. ממשרד החוץ נמסר כי "המאמצים לשחרור בני הזוג נמשכים בכל הרמות"

מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז ושר החוץ יאיר לפיד החליטו לשלוח היום (שני) את ראש החטיבה הקונסולרית במשרד החוץ, רינה דג'רסי, לתגבור הצוות הדיפלומטי בטורקיה ולקידום שורה של סוגיות קונסולריות. זאת, ברקע מעצר זוג הישראלים באיסטנבול.

על פי הדיווח ב'וואלה', הבוקר נערך דיון בבית משפט באיסטנבול דיון בבקשת עו"ד ניר יסלוביץ למעמד שיאפשר לו לבקר אצל העצורים. עצם הנכונות לקיום הדיון היא בגדר התקדמות – ברקע העובדה שמדובר בתיק ריגול ובעורך דין זר.

גורמים ישראלים בכירים, לצד לשכת עורכי הדין בישראל, סייעו במגעים לקיום הדיון מול משרד המשפטים והתביעה בטורקיה במהלך סוף השבוע. במקביל, צוות הסנגורים החל בהכנת הערעור על החלטת בית המשפט לעצור את בני הזוג עד פתיחת משפטם, והוא יוגש ככל הנראה מחר – ואז ייקבע מועד לדיון בו.

ממשרד החוץ נמסר כי "בעקבות הערכת מצב שקיים הצוות המיוחד בראשות מנכ״ל משרד החוץ, אלון אושפיז, ובאישור שר החוץ יאיר לפיד, הוחלט לשלוח היום לאסטנבול את ראש החטיבה הקונסולרית במשרד החוץ, רינה דג׳רסי, לתגבור הצוות הדיפלומטי בתורכיה ולקידום שורה של סוגיות קונסולריות. המאמצים לשחרור בני הזוג נמשכים בכל הרמות".

יצויו כי בינתיים, העצורים המוחזקים בכלא, מסרו כי מצבם בסדר. הם ככל הידוע לא נחקרו כלל מאז הוארך מעצרם. הרשויות בטורקיה טרם מסרו הודעה בנוגע לפרשייה ולא היו עד כה התבטאויות של גורמים פוליטיים או מדיניים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לאנשים בממשלה הזו אין שום סייעתא דשמיא כלל וחוששני שלא יצא מזה כלום. הלוואי ונתבדה.. אי אפשר ביד אחת לעקור דת וקדושה מישראל וביד השנייה לזכות בסייעתא דשמיא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו