בית המעצר. צילום: אבי כהן - ישראל היום

עו"ד ישראלי ביקר את אוקנין במעצר: "פרץ בבכי ושאל למה כלאו אותו"

שישה ימים לאחר שנעצר בחשד לריגול, הישראלי שנעצר באיסטנבול נפגש עם עורך הדין הישראלי במתקן הכליאה. "מצבו הנפשי לא קל, שאל 'למה אני כלוא?', אך התעודד לשמוע על המאמצים לשחרורו", סיפר עורך דינו

הטורקים אישרו את בקשת ישראל לאפשר למורדי ונטלי אוקנין להיפגש עם נציג ישראלי ועורך דינם, ניר יסלוביץ', שהגיע שלשום לאיסטנבול, נועד הערב (שלישי) עם מורדי במתקן הכליאה מאלטפי.

בתום הביקור סיפר עורך הדין כי אוקנין, שנעצר עם אשתו בטענה כי הם מרגלים, פרץ בבכי כששמע עברית לראשונה אחרי שישה ימים ושאל: "למה אני כלוא?". יסלוביץ' ציין כי מצבו הנפשי של אוקנין לא קל – אך הוא התעודד כששמע על המאמצים שנעשים לשחרורו.

"הוא נרגש לראות אותי, מישהו שדובר עברית", סיפר עורך הדין. "חיזקתי אותו והסברתי לו את המצב שבו הוא נמצא. הסברתי לו שמדינה שלמה עוקבת אחר הסיפור שלו והוא בכלל לא היה מודע למה שקורה אצלנו בארץ".

"הסברתי לו את המהלכים העתידיים שבכוונתו לבצע. ניסיתי להחדיר בו רוח של תקווה ואמונה, שהוא יצליח לצאת מהמקום שהוא נמצא בו", הוסיף יסילוביץ'. "הוא שאל אותי הרבה שאלות לא פשוטות כמו: כמה זמן זה יימשך, איך השיטה בטורקיה עובדת, למה הוא בכלל במעצר, ומדוע הטורקים לא מבינים שאני לא איש שעוסק בביון".

יסילוביץ' סיפר על תנאיי הכליאה ואמר: "מורדי שוהה בחדר נפרד מאחר האסירים ואני מבין את הרציונל שמאחורי ולכן אני שמח שהפרידו אותו כדי שלא יפגעו בו". הוא הוסיף כי מורדי נחקר פעם אחד, בחקירה לקונית וקצרה. כמו כן, אמר שבכוונתו לדאוג לשיפור תנאי המאסר. לבסוף ציין: "אני יכול להגיד שהפגישה כללה לא מעט דמעות, גם שלו וגם שלי, הבטחתי לו שאני אחזיר אותו ארצה ואני מתכוון לקיים את זה".

כזכור, מוקדם יותר עדכן משרד החוץ כי בתום הערכת מצב הוחלט לשלוח לאיסטנבול את ראש החטיבה הקונסולרית במשרד, רינה דג'רסי, על מנת שתתגבר את הצוות הדיפלומטי הפועל לשחרור בני הזוג. בהודעת המשרד צוין כי "המאמצים לשחרור השניים נמשכים בכל הרמות".

4 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איפה אישתו? מסכנה , בטח גם היא לבד!!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו