Yonatan Sindel/Flash90

נדחתה ישיבת הוועדה לבחירת שופטים; "עסקה שלא תהיה טובה – לא תהיה"

שר המשפטים גדעון סער, שמשמש גם כיו"ר הוועדה, דחה את כינוסה והדגיש: "מוטלת עלי אחריות לבחירה מאוזנת, ולא אוכל לממש אותה על-ידי 'בחירה בכל מחיר'" • ברקע: חילוקי דעות בין נציגי הימין בוועדה באשר לזהות המועמדים

שר המשפטים גדעון סער, שמשמש כיו"ר הוועדה לבחירת שופטים, הודיע היום (שלישי) כי לאור היעדר ההסכמות הוא דוחה את ישיבת הוועדה למינוי שופטי בית המשפט העליון שנועדה לאחר הצהריים.

"למרות מאמצים רבים שנעשו במטרה לגבש הסכמה לבחירת שופטים בהתאם לדרישת החוק – הדבר לא צלח לפי שעה. כשר המשפטים אני מודע לאחריות המוטלת עלי לבחירה מאוזנת שתעצב את דמותה של ערכאת השיפוט הגבוהה ביותר לשנים הבאות".

"מימוש אחריות זאת מחייבת, מחד, פשרות ומאידך – בחירה שתשקף את החתירה למגוון ולאיזון בהרכב בית המשפט העליון. אחריות זאת לא אוכל לממש על-ידי תפיסה של 'בחירה בכל מחיר'. אני מקווה שנוכל להגיע להבנות ולהסכמות הנדרשות תוך זמן לא רב", הוסיף סער.

ההודעה על דחיית הישיבה באה על רקע דיווחים על חילוקי דעות בין נציגי הימין בוועדה באשר למועמדים שאותם יש למנות לארבעת הכיסאות שמתפנים בבית המשפט.

נציגי הימין בוועדה, רוטמן ושקד, מנסים ליצור "דיל" שבמסגרתו ייבחרו שני שופטים שמרנים ושני שופטים אקטיביסטים לבית המשפט העליון. לפי שעה סער מעדיף לחבור לנשיאת העליון אסתר חיות, ולמנות שלושה שופטים המזוהים עם העמדות הפרוגרסיביות.

שרת הפנים איילת שקד, שחברה גם היא בוועדה, אמרה כי "עסקה שלא תהיה טובה – לא תהיה. טובה עשה שר המשפטים שדחה את הדיון בוועדה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מספיק להם איך שניסנקורן וחיות בחרו בשנה שעברה ב160 שופטים שמאלנים וערבים?

אחר כך שסער יספר סיפורים שהוא ימני ועוד. האיש כנראה לא יודע בין ימינו לשמאלו, אבל אנחנו חייבים לדעת על מה הסער הגדול הזה ועם מי יש לנו כאן עסק.
בעצם שיספר לי בדיוק במה הוא 'ימני'? בזה שיש שמאל יותר ממנו? הכול סיפורי בדים על ימין ועל שמאל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו