מנאמה. צילום: ויקיפדיה

בחריין: האיראנים מנסים לערער את השלטון הסוני במדינה

הרשויות בבחריין עצרו מספר חשודים שהחזיקו בנשק איראני וניסו, ע"פ הרשויות, "לערער את היציבות ושלום הציבור". המשטרה לא מסרה את מספר החשודים שעצרה כמו גם את אזרחותם, המשטרה מסרה רק כי הם "קשורים לארגון טרור מוכר באיראן"

כוחות הביטחון של בחריין עצרו כמה חשודים בחברות בארגון טרור איראני וחשפו כמות גדולה של כלי נשק וחומרי נפץ שנועדו עבור סדרה של פעולות טרור מתואמות, כך הודיע משרד הפנים במדינה.

המשטרה לא מסרה את מספר החשודים שעצרה כמו גם את אזרחותם, המשטרה מסרה רק כי הם "קשורים לארגון טרור מוכר באיראן", אותו הרשויות בבחריין שנשלטת על ידי מיעוט סוני מאשימות בניסיון מתמשך לערער את השלטון בבחריין.

עוד דווח כי כלי הנשק וחומרי הנפץ שנתפסו מקורם באיראן וכי צוות של יחידה לחקירה פלילית בדק את הראיות והחומרים שנתפסו בפשיטה משטרתית גדולה בבירה מנאמה. התובע הכללי של אגף החקירות הפליליות במדינה הוסיף כי המתקפה נועדה "לערער את היציבות ושלום הציבור בבחריין".

בשנה שעברה טענו הרשויות בבחריין כי סיכלו מזימת טרור של ארגון משמרות המהפכה, שמטרתו הייתה לסייע להתקוממות נרחבת נגד השלטון בממלכה הנמצאת במפרץ הפרסי. 51 בני אדם הורשעו במסגרת פרשה זו בסיוע או בחברות בארגון הטרור.

בחריין ראתה הפגנות ענק במהלך מחאות האביב הערבי, הפגנות שנתמכו על ידי הרוב השיעי במדינת האי הקטנה ואיימו על יציבות שלטון בית המלוכה הסוני. בחריין נעזרה בבת בריתה העיקרית, ערב הסעודית, על מנת לדכא את המחאה וכוחות סעודים גדולים נכנסו לשטחה של המדינה וסייעו בדיכוי ההפגנות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו