Flash90

מפקד כלא גלבוע בעדותו: "סומנתי מיד כאחראי לאירוע – התחושות קשות"

גונדר משנה פרדי בן שטרית מעיד בשעה זו בפני ועדת הבדיקה הממשלתית שהוקמה לחקר מחדל בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע. בעדותו הוא אמר על סף בכי כי "אני עובר ימים וחודשים לא פשוטים", לדבריו, הוא סומן ורוצים להדיחו

מפקד כלא גלבוע, גונדר משנה פרדי בן שטרית מעיד בשעה זו בפני ועדת הבדיקה הממשלתית שהוקמה זאת לאחר חודשיים וחצי מאז בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע.

בפתח עדותו אמר מפקד הכלא כי "בנימה אישית אני מרגיש צורך אישי לשתף בתחושות. אני עובר ימים וחודשים לא פשוטים".

"הלך הרוח הארגוני כלפי קשה מאוד. החל מליל האירוע הואשמתי כאחראי ואשם למחדל טרם בדיקתה של בדיקה או תחקיר מבצעי. סומנתי על ידי נציבת שב"ס כאחראי לאירוע ככזה שכשל. היא פנתה לשר לביטחון הפנים בבקשה להדיח אותי. טרם בדקו את נסיבות האירוע. אני אבא לילדים, בן להורים. התחושות קשות".

כזכור, שישה אסירים ביטחוניים – בהם המחבל זכריה זביידי – ברחו לפני כחודשיים וחצי באמצעות מנהרה שחפרו. מסוקים ורחפנים של המשטרה חגים באזור ומחפשים אחריהם, ואליהם הצטרפו מאות ולוחמי ימ"מ ואנשי יחידות מיוחדות.

לקראת השעה 01:00 בלילה הבחינו אנשי שב"ס כי מספר אסירים נעדרים, ושעה לאחר מכן גילו את המנהרה. גורם משטרתי בכיר אמר לחדשות 12 כי מדובר באחד האירועים החמורים בתולדות המדינה.

סמוך לשעה 05:47 הודיע שב"ס על "דיווח ראשוני" בעניין חשד לבריחת שישה אסירים, ומסר כי הנסיבות נבדקות. כלל הסוהרים נמצאים כעת במתחם בית הסוהר, ובמקום הוקם חפ"ק משותף של המשטרה והשב"ס שמנהל את המצוד אחר הנמלטים.

אחד האסירים שנמלטו הוא המחבל זכריה זביידי, מפקד גדודי חללי אל-אקצא של פתח בג'נין, שאחרי שנים של עבודה בשלטון הפלסטיני הואשם לפני שנתיים בפיגועי ירי. חמשת האסירים האחרים מזוהים עם הג'יהאד האיסלאמי.

בחדשות 12 דווח כי גורמים ביטחוניים מסרו כי הקבוצה ניצלה את המומנטום סביב ראש השנה, שבו הכוחות בבתי הכלא דלילים. המודיעין של שב"ס קיבל בתקופה האחרונה איתותים שעלולה להתעורר מהומה באחד מבתי הכלא, אך ככל הנראה מדובר בתרגיל שנועד להסוות את תכנונם של ה-6 לברוח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו