Yonatan Sindel/Flash90

היועמ"ש קבע: על נתניהו להחזיר 2 מיליון שקל שקיבל למימון הגנתו

מנדלבליט קבע שהמענק בגובה 300,000 הדולרים שקיבל נתניהו ממיליקובסקי ז"ל הינו מתנה אסורה והוסיף. היועמ"ש הציע מנגנון של השבה מדורגת של ההלוואה, בשל הסתמכות נתניהו על היתר שניתן בעניין הזה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיב היום (רביעי) לצו על תנאי בעתירה של התנועה לטוהר המידות בעניין המענק בגובה 300,000 הדולרים שקיבל ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מבן דודו נתן מיליקובסקי והלוואה בגובה של שני מיליון שקלים שקיבל מספנסר פרטרידג'.

בכתב התשובה התייחס מנדלבליט לסוגיות שהועלו בעתירה וקיבל את טענות התנועה לטוהר המידות. היועמ"ש קבע כי המענק בגובה 300,000 דולר שקיבל נתניהו ממיליקובסקי ז"ל הינו מתנה אסורה ועל ראש הממשלה לשעבר להחזירה.

עוד קבע היועמ"ש כי אם ייקבע שלא מדובר במתנה אסורה, ועדת ההיתרים תצטרך לדון שוב האם מדובר בטובת הנאה או לא, זאת בניגוד להחלטתה קודמת שהתעלמה מהסוגיה ושכנגדה הוגשה העתירה.

לגבי ההלוואה לכאורה שקיבל נתניהו מפרטרידג' בגובה של שני מיליון ש"ח קבע מנדלבליט כי גם היא מתנה אסורה, משום שיש לה פוטנציאל "ברור" להפוך למתנה. למרות ההחלטה, היועמ"ש הציע מנגנון של השבה מדורגת של ההלוואה, בשל הסתמכות נתניהו על היתר שניתן בעניין הזה.

מנכ"ל התנועה לטוהר המידות, עוה"ד עומר מקייס אמר בתגובה להחלטה: "אנו מברכים על תשובת היועמ"ש שאימצה רבות מטענותינו, והצביעה על הפגמים בהחלטת ועדת ההיתרים החדשה שמינה המבקר אנגלמן ובאישור שניתן להלוואה לכאורה מפרטרידג', אשר ברור לכל שנועדה לעקוף את הכללים ולהפוך למענק. אנו מקווים שבג"ץ יקבל גם את עמדתנו ויקבע הלכה ברורה בעניין זה, אשר חשיבותו ברורה לכל, במיוחד על רקע המידע שנחשף בדבר מתנות נוספות שקיבל נתניהו מבעלי הון נוספים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היועמש לענייני נתניהו..
בטלן חנף.
התעוררת?
איפה היית עד היום, הוקמה ממשלת שמאל הלכת לישון.

מנדלבליט פועל רק בנושאי נתניהו.

איזה איש מושחת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו