הצעת חוק חדשה מבקשת "למנוע את מקרה גולדרייך הבא"

צילום מסך מתוך יוטיוב

הצעת חוק חדשה מבקשת "למנוע את מקרה גולדרייך הבא"

ועדת השרים לחקיקה תדון בחוק שנועד להגביל הענקת פרסים ממלכתיים למי שפועל נגד המדינה • ח"כ אופיר כץ, מגיע ההצעה: "מי שמבקש לפגוע בלגיטימיות של מדינת ישראל אינו ראוי לקבל פרס מטעמה"

אחרי הסערה סביב ההחלטה שלא להעניק את פרס ישראל למתמטיקה לפרופ' עודד גולדרייך, שקרא בעבר לחרם על אוניברסיטת אריאל, תגיע ביום ראשון לוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק שתמנע מקרים דומים בעתיד – כך מפרסם הבוקר (שישי), הכתב הפוליטי של "ישראל היום", יהודה שלזינגר.

על פי הצעת החוק של ח"כ אופיר כץ (הליכוד), אדם שפרסם קריאה להטלת חרם על ישראל או השתתף בחרם, לא יוכל לקבל את הפרס. "הצעת החוק באה לתת מענה למצב האבסורדי הזה, שבו המדינה נותנת תמריץ ועידוד לאלו שפוגעים בה", אמר כץ.

לדבריו, "לא ייתכן שאנחנו כמדינה נעניק פרסים לאלו שפוגעים במעמדה של ישראל, מעודדים חרם עלינו ותומכים בגופים אשר פועלים נגדנו. מי שמבקש לפגוע בלגיטימיות של מדינת ישראל, על כל חלקיה, אינו ראוי לקבל פרס מטעמה. אני רוצה להאמין שאחרי ההחלטה המבורכת של השרה שאשא ביטון, הממשלה לא תביך את עצמה, ותתמוך בהצעת החוק שלי".

כזכור, ביום רביעי האחרון עתרה ועדת השופטים להענקת פרס ישראל במתמטיקה ומדעי המחשב לבג"ץ נגד החלטת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שלא להעניק את הפרס לפרופ' עודד גולדרייך. נציגי הוועדה האשימו כי החלטת השרה נגועה "בשיקולים זרים ובחוסר סבירות קיצוני".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו