בתום דיון ארוך: ועדת החוקה אישרה את מתווה הכניסה והיציאה מישראל

בתום דיון ארוך: ועדת החוקה אישרה את מתווה הכניסה והיציאה מישראל

הוועדה הקדימה את חובת הנכנסים מ-46 המדינות הנוספות ל-18:00 הערב (במקום בחצות). על הנכנסים לישראל מדרום אפריקה, בוטסואנה, מלאווי ואתיופיה חלה חובת הבידוד במלוניות כבר מיום שישי • בפנים: רשימת המדינות המלאה

בתום דיון שארך כ4 שעות, ועדת החוקה אישרה היום (ראשון) את מתווה הכניסה והיציאה מישראל. על פי המתווה, ישראלים ששבו מ-50 מדינות שהוגדרו כאדומות יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה.

לאחר קבלת תשובה שלילית, יועברו להמשך בידוד ביתי וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. בכפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, ישוחררו מבידוד. מי שייצא חיובי בבדיקה יישאר במלונית עד לקבלת אישור החלמה

על הנכנסים לישראל מדרום אפריקה, בוטסואנה, מלאווי ואתיופיה חלה חובת הבידוד במלוניות כבר מיום שישי והוועדה הקדימה את חובת הנכנסים מ-46 המדינות הנוספות ל-18:00 הערב (במקום בחצות).

על 50 מדינות אלו נאסרה היציאה מישראל. דרום אפריקה: אנגולה, אסוואטיני, בוטסואנה, דרום אפריקה, זימבבואה, זמביה, לטוסו, מוזמביק, מלאווי, נמיביה, ראוניון. מרכז אפריקה: הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, גינאה המשוואנית, גבון, סאו טומה ופרינסיפה, קמרון, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו. מזרח אפריקה: אתיופיה, אוגנדה, אריתריאה, בורונדי, ג'יבוטי, דרום סודן, טנזניה, מדגסקר, קניה, סומליה, סיישל, קומורוס, מאורציוס, רואנדה. מערב אפריקה: בורקינה פאסו, בנין, גאנה, גינאה, גינאה ביסאו, גמביה, חוף השנהב, טוגו, כף ורדה, ליבריה, מאוריטניה, מאלי, ניגריה, ניז'ר, סנגל, סיירה לאון, צ'אד, סנט הלנה.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה בדיון: "הווריאנט הזה התגלה לפני מספר ימים, אופיין כייחודי ואחר. ככל הנראה התפתח לראשונה באמצע אוקטובר אצל האדם הראשון שהתפתח אצלו, זוהה ברצפים בדרום אפריקה, בהון קונג בחוזרים מדרום אפריקה. הוא מאוד מטריד, בגלל שיש לו שלל מוטציות מאוד חריגות, בדיוק במקומות האסטרטגים מהם אנחנו דואגים. אנחנו רואים 15 מוטציות במקום הזה, חלקן הוא חולק עם ווריאנטים אחרים. מבחינה ביולוגית מדובר בזן חדש, לא איזה תת של דלתא, הוא תת של אחד הזנים הקודמים".

"מה שאפילו יותר מדאיג זה האפידמולוגיה – התפשטות מאוד מהירה בדרום אפריקה, עלו מספר המקרים שם מ-200 ל-2000 בעשרה ימים. במספר ימים הוא הפך להיות 75 אחוז מהרצפים במדינה. זיהו שכבר בבדיקת PCR רגילה ניתן לזהות חשש לזן הזה, ואז בדיקה שבודקת את חלבון הs- יכולה לזהות את הדבר הזה". לדבריה: "אתמול היו בדרום אפריקה 3,200 חולים, קפיצה מ-2000 ביום קודם. ויש לשים לב שהם לא מרצפים את כל החולים".

היא הסבירה כי "פוטנציאל ההידבקות הוא מאוד גבוה, מתוך 600 נוסעים בטיסה מדרום אפריקה להולנד נדבקו 62 איש, זה משהו שהוא מאוד מאוד מהיר. אנחנו יודעים שיש גם מקרים של תחלואה במחוסנים, המחוסנים חולים קל, את זה אנחנו יודעים. אנחנו לא יודעים עדיין השפעה מהותית בתמותה, יש הכפלה של התמותה בדרום אפריקה מוקדם יותר החודש, אבל לפעמים יש את זה בדרום אפריקה ואנחנו לא יודעים אם זה קשור לזה".

במשך אמרה כי "אין שום רצון או מטרה לעשות שימוש באיכוני שב"כ כפי שנעשה בעבר, אלא רק לצורך הווריאנט, אלא כדי לזהות מגעים אקראיים שהאדם עצמו אפילו לא יכול לספר עליו, דוגמת האנשים שנסעו עם אותה תיירת באוטובוס. יש לנו שמות של 16 מתוך 28 אנשים שנסעו אתה באוטובוס, יכול להיות שהם נושאים את הווריאנט, ואנחנו לא יודעים עליהם והם לא מודעים לזה. אנחנו צריכים למצוא את 12 האנשים האלה בצורה מדויקת ומהירה. היו לה לא מעט מגעים בדרכים אחרות. כך אנחנו צריכים לאתר מגעים שישבה במסעדה ושעמדה בתור, את המגעים האלה אני צריכה לזהות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו