Yonatan Sindel/Flash90

התרגיל של האופוזיציה: תתמוך בחוק האיכונים, אבל עם תנאי מביך

בקואליציה מתקשים להשיג רוב שיתמוך באישור חוק איכוני השב"כ לצורך המלחמה במוטציה החדשה, ובאופוזיציה מתגייסים: "חובתנו לדאוג לבריאותם של אזרחי ישראל, ולתמוך בכל צעד מציל חיים, תוך הימנעות מחשבונות פוליטיים"

סיעות האופוזיציה הודיעו היום (שני) לשר אלקין המקשר בין הממשלה לכנסת כי בכוונתם לתמוך בהצעת החוק לחידוש איכוני השב"כ אחר מאומתים לזן החדש של הקורונה – אך הוסיפו תנאי שמביך את הקואליציה.

הממשלה מתקשה לגייס רוב לאישור החוק בשל התנגדות גורמים בתוך הקואליציה, כאשר מספר שרים אף הצביעו נגד הצעת החוק בממשלה. לכן, באופוזיציה מתגייסים לתמוך.

"אנו סבורים שכאופוזיציה אחראית חובתנו לדאוג קודם כל לבריאותם של אזרחי ישראל, ולתמוך בכל צעד מציל חיים, תוך הימנעות מחשבונות פוליטיים. לפיכך הננו נכונים לאפשר את הבאת הצעת החוק שבנדון בקריאה הראשונה עוד היום", הסבירו במכתב שעליו חתומים כל ראשי סיעות האופוזיציה.

"על מנת לאפשר את הדיון בעניינה ואת ההצבעה, אנו נכונים אף לדחות את הצעות אי האמון שהוגשו על ידי סיעותינו לשבוע הבא. הננו מתחייבים כי סיעותינו יתמכו בהצעת החוק אם תובא היום לדיון והצבעה".

עם זאת, הוסיפו תנאי אחד: "מובן, כי המינימום המתחייב הוא כי הקואליציה כולה תתמוך אף היא בהצעת החוק. על כן, נבקשכם להתחייב כי לצורך קיום האמור, תוטל משמעת קואליציונית אשר תחייב את כל חברי הקואליציה לתמוך בהצעת החוק. באופן זה יובטח שהצעת החוק תעבור עוד היום בתמיכה רחבה מאוד בכנסת".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו