Hadas Parush/Flash90

משרד הבריאות משנה את ההנחיות לגבי האומיקרון; מדבק במשך זמן ארוך יותר

במשרד הבריאות החליטו על הנחיות חדשות הערב, לגבי מאומת שזוהה כחולה באומיקרון, הוריאנט הדרום אפריקני. ימי הבידוד התארכו ל-14 ימים במקום 10, ותידרש 3 ימים ללא תסמינים כדי לקבל הגדרת 'מחלים' מהזן

מומחי הבריאות בישראל מעריכים שמאומת, אשר זוהה כחולה בווריאנט הדרום אפריקאי 'אומיקרון' – עלול לדבק למשך זמן ארוך יותר מאשר אדם שנבדק בנגיף הקורונה המקורי. בעקבות כך, במשרד הבריאות החליטו על ההנחיות החדשות, כך שימי הבידוד וקבלת הגדרת החלמה מזן האומיקרון – שונו.

על פי ההודעה שהוציאו במטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה, הוחלט כי הלילה, החל מחצות, מאומת אשר זוהה כחולה בווריאנט האומיקרון, ישהה בבידוד במשך 14 יום ממועד ביצוע הבדיקה החיובית הראשונה – ולא 10 ימי בידוד הנהוגים בווריאנטים האחרים.

עוד נכתב בהודעה כי הוחלט לשנות את הקריטוריונים לקבלת הגדרת 'מחלים' מהוריאנט, ומאומת אשר זוהה כחולה בווריאנט האומיקרון, יקבל אישור החלמה רק בתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו לא הופיעו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

בהודעה שהוציאו במטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה, נכתב כי: "עדכון זה מוחל לאור החשד שמאומתים לווריאנט האומיקרון עלולים להיות מדבקים לתקופה ארוכה יותר מזאת שנצפתה במקרים של ווריאנטים אחרים".

בנוסף, המומחים המייעצים למשרד הבריאות החליטו, כי אדם, שהוגדר "בחשד גבוה" כחולה בווריאנט האומיקרון, במידה ולא התקבלו תוצאות הריצוף עד לסיום תקופת החלמה של 10 ימים, יוגדר כמחלים באישור הרופא המחוזי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו