המומחים בדו"ח עדכני: "הגל החמישי החל בישראל; לעכב התפרצות האומיקרון"

Michael Giladi/Flash90

המומחים בדו"ח עדכני: "הגל החמישי החל בישראל; לעכב התפרצות האומיקרון"

חוקרי האוניברסיטה העברית פרסמו דו"ח שבו הם מציינים כי העלייה בנתוני התחלואה בקורונה מובהקת וכי המגפה מתפשטת בכל המגזרים ושכבות הגיל. המומחים ממליצים להוריד את מקדם ההדבקה כדי למנוע עומס בבתי החולים

חוקרי האוניברסיטה העברית הגישו אמש (חמישי) דו"ח עדכני על מצב הקורונה בישראל בו הם מזהירים כי הגל החמישי של מגפת הקורונה החל בישראל, וכי יש לעכב את התפרצות הזן אומיקרון כדי לאפשר איסוף מידע אמין להמשך פעולה.

בדו"ח שהוגש לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר הבריאות ניצן הורוביץ, לראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס ולמטה לביטחון לאומי (מל"ל). חוקרי האוניברסיטה העברית מציינים כי העלייה הנוכחית בנתוני התחלואה מובהקת וכי לראשונה השבוע המגפה מתפשטת בכל המגזרים ושכבות הגיל.

למרות הדברים הנחרצים, החוקרים אינם בטוחים בנוגע לסיבת השורש להתפרצות, ומונים כמה סיבות אפשריות להתפשטות החדשה, כמו ירידת רמת החיסוניות באוכלוסייה, עלייה בהדבקות בבתי משפחות צעירות (שבהן ריכוז האוכלוסיות בעלות החיסוניות הנמוכה ביותר) והגברת ההדבקות בבתי הספר.
מסיבת עיתונאים אודות הווריאנט החדש

החוקרים מונים מספר המלצות בדו"ח: "יש לעכב ככל הניתן את התפשטות האומיקרון בישראל באמצעות המשך ההגבלות בכניסה לישראל. 'הזמן שנרוויח יאפשר לאסוף מידע בקשר לנחיצות של מנה רביעית או חיסון מותאם אומיקרון'".

עוד הם ממליצים כי "יש להוריד את מקדם ההדבקה כעת כדי שבמקרה ותיווצר התפרצות אומיקרון, בתי החולים לא יהיו עמוסים, וניתן יהיה להמשיך ולהשתמש בשיטות רכות להקטנת ההדבקות".

כמו כן המליצו להגביר אכיפת תו ירוק ומסכות, ולבחון השפעת שינוי מדיניות בבתי הספר על ההתפרצות בילדים הנמשכת כבר כחודש, לזרז התחסנות האוכלוסייה ומתן בוסטר חמישה חודשים אחרי חיסון שני ולתחקר התפרצויות מקומיות באמצעות מפקדת אלון ולפרסמן.

כזכור, בדיון שערכו אמש ראש הממשלה ובכירי משרד הבריאות אושרה הארכת ההגבלות בנתב"ג למשך 10 ימים נוספים החל מיום ראשון. במקביל, הוחלט גם על שינויים במתווה הכיתה הירוקה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו