Abed Rahim Khatib/Flash90

המשטרה חוקרת: מדוע התחסן אדם אחד 10 פעמים ביום?

גבר ניגש לכמה מרכזי חיסונים וקיבל בתוך שעות 10 מנות חיסון נגד נגיף הקורונה • במשרד הבריאות הגיבו: "אנו לוקחים את העניין ברצינות מוחלטת וגמורה ואנו מודעים לפרטי המקרה, כשאנחנו עובדים יחד עם רשויות אכיפת החוק"

ניו זילנד: אזרח המדינה חשוד שהגיע להתחסן עשר פעמים במהלך יממה בודדת בתמורה לתשלום מצד אזרחים שלא רצו להתחסן אך היו מעוניינים בתו ירוק. הרשויות המקומיות פתחו בחקירה.

האיש חשוד כי ביקר בעשרות נקודות התחסנות והתחזה לאנשים ששילמו לו. המומחים מעריכים כי לא נשקפת סכנה לחייו של האיש, אולם פעילות החיסון בגופו עלולה להיפגע, ומכיוון שלא נערכו מחקרים על האופן שבו משפיעה על הגוף נטילת מספר גדול כל כך של מנות חיסון בפרק זמן קצר.

"המעשה שלו אנוכי בצורה שלא תיאמן", אמרה ל"ניו זילנד הרלד" הלן פטוסיס-האריס, מומחית לחיסונים. היא אמרה כי אף שסביר להניח שלמתחסן המדובר לא ייגרם נזק חמור, ושלכל היותר הוא יסבול כנראה מכאבים ומתחושה רעה ביום או ביומיים שלאחר מכן.

לדבריה, הסכנה שגרם לחברה במעשיו היא סכנה חמורה: אנשים שסומנו על-ידי המדינה כמחוסנים מסתובבים למעשה חסרי הגנה – ויכולים להמשיך להפיץ את הנגיף. נוסף על כך, לאיש עצמו לא תצמח שום תועלת רפואית: מתן מנות רבות יותר של החיסון אינה מגבירה את יעילותו.

אסטריד קורניף, מנהלת קבוצת המשימה של משרד הבריאות הניו-זילנדי להתחסנות סיפרה לעיתון המקומי: "אנו לוקחים את העניין ברצינות מוחלטת וגמורה ואנו מודעים לפרטי המקרה, כשאנחנו עובדים יחד עם רשויות אכיפת החוק". עוד הוסיפה המנהלת כי תעודות ההתחסנות של אלו ששילמו למתחזה ישללו.

"לקבל תעודת התחסנות מזויפת לא רק מסכנת אותך אלא גם את הסובבים אותך, את המשפחה שלך והקהילה שלך בסכנה. הצוותים הרפואיים פועלים מתוך אמון בציבור ונסמכים על כך שאנשים יגידו להם את האמת, על מנת שיהיה אפשר לתת את הטיפול המיטבי", אמרה קורניף.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו