צילום: הרשתות הערביות

דיווח בעיתון האמריקני: ישראל תקפה מתקנים לייצור נשק כימי בסוריה

על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט" מטוסי קרב ישראליים תקפו ביוני 2021 ובמרץ 2020 מתקני נשק כימי בשלושה יעדים באזור דמשק וחומס. לפי הדיווח, המטוסים חלפו בעומק השטח הסורי, קרוב לגבול טורקיה

העיתון האמריקני "וושינגטון פוסט" מדווח הערב (שני) כי מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי תקפו ב-8 ביוני 2021 וגם שנה קודם לכן מתקני נשק כימי בשלושה יעדים באזור הערים דמשק וחומס שבסוריה.

על פי הדיווח, המטוסים חלפו בעומק שטח סוריה, קרוב לגבול עם טורקיה. בתקיפה האחרונה, כך נטען, נהרגו שבעה חיילים, בהם קצין בכיר ומהנדס שעבד במעבדה צבאית חשאית.

עוד דווח כי לרוב יעדי התקיפה הן המיליציות האירניות שפועלות בסוריה, אך על פי אותם פרסומים המתקפה כוונה באופן ברור למתקנים צבאיים של סוריה – כולם עם קשר לנשק הכימי שבעבר ייצרו במדינה.

לפי גורמי מודיעין וביטחון בהווה ובעבר, ששוחחו עם וושינגטון פוסט ותודרכו בנושא, התקיפות ביוני היו חלק מקמפיין נגד מה שבישראל מעריכים הוא ניסיון של דמשק לחדש את ייצורם של גזי עצבים קטלניים.

בישראל סירבו להגיב באופן רשמי לכתבה. אך בעילום שם, גורמים ישראליים אמרו לוושינגטון פוסט כי התקיפות ביוני, וכן פשיטות דומות שנעשו שנה קודם לכן, היו מבוססות על מידע מודיעיני שלפיו ממשלת סוריה רכשה חומרים כימיים וציוד אחר הנדרשים לחידוש תכנית הנשק הכימי שלה.

גורמי מודיעין סיפרו ל"וושינגטון פוסט" בעילום שם כי בישראל עוקבים בדאגה אחר חידוש התכנית לייצור נשק כימי לאו דווקא מדאגתם למתנגדי משטר אסד, אלא בשל האיום על ישראל. "זהו נשק אסטרטגי למשטר", אמר גורם מערבי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו