בעלי העסקים במרכזי המסחר – יוצאים לקרב נגד "צמיד הזכאות"

Yonatan Sindel/Flash90

בעלי העסקים במרכזי המסחר – יוצאים לקרב נגד "צמיד הזכאות"

מתווה התו הירוק החדש לא יאפשר למחוסנים בשתי מנות בלבד, להיכנס למרכזי המסחר שנמצאים במקומות סגורים. המתווה יפגע קשות בבעלי העסקים באותן מקומות, שלפעמים הם עצמם או חלק מהעובדים שלהם - לא זכאים לתו הירוק

בדיון שהתקיים אמש (שלישי) עם בכירי מערכת הבריאות, החליטו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ כי החל מיום שישי, בכפוף לאישור הממשלה וועדת החוקה של הכנסת, יוחל תו ירוק בקניונים ובמרכזי המסחר שנמצאים במקומות סגורים. על פי המתווה, הזכאים לתו ירוק יצטרכו להציג אותו בכניסה, ולאחר שהמאבטחים יסרקו אותו, יינתן להם "צמיד זכאות" יומי, אותו יענדו במהלך השהות. אלו שלא מחוסנים יוכלו להיכנס רק לחנויות חיוניות, שעדיין לא הוגדרו אך תתקבל עליהם החלטה בקרוב.

ברשת "קניוני עופר" שפרוסה ברחבי הארץ, הודיעו הבוקר (רביעי) כי הם מתכוונים לפנות לבג"ץ: "אנחנו חושבים שהחלטה כזו, להטיל אותה רק על קניונים, ולא על כל המסחר באופן גורף זו החלטה לא שוויונית, שיש בה אפליה, ולא רק שהיא לא תשיג את המטרה, היא תעשה בדיוק הפוך. כל אותם אלו שלא יוכלו להיכנס לחנויות בקניון יילכו לחנויות הרחוב ומרכזי המסחר הפתוחים ויצטופפו שם בחנויות קטנות, כמו בתחילת הקורונה שהיו תורים מפוצצים והתקהלויות, ומן הסתם שזה לא משהו שתורם אפידימיולוגית. חנות היא חנות, לא צריך להיות הבדל של החלת תו ירוק בין חנות ברחוב לחנות בקניון, ולכן בכוונתנו לפנות לבג"ץ".

בקניוני עופר ביקרו גם את נושא הצמיד: "אנחנו רוצים להדגיש שאנחנו גם נגד הסימון של אנשים שמבקשים שאנחנו נעשה עם הצמיד. זה לא תפקידנו ולא סמכותנו לסמן אנשים, בטח לא שנהיה היחידים בארץ – זו פגיעה בפרטיות, לא צריך לסמן בצורה פומבית את המצב הבריאותי או הרפואי של אף אדם".

גם בעלי העסקים יוצאים נגד ההחלטה שלטענתם תפגע בעסק שלהם קשות. לינור כהן, בעלת בית קפה בקניון מלחה בירושלים, מספרת כי היא עצמה מחוסנת בשני חיסונים בלבד ולא זכאית לתו ירוק: "אנחנו כבעלי העסקים לא נוכל להיכנס לעסק של עצמנו, עובדים מנוסים שעובדים אצלנו ומחוסנים גם הם בשני חיסונים – ידוע הרי שרוב העובדים בקניונים הם צעירים – גם לא יוכלו להפעיל את העסק במקומנו. זה ייצור בלגאן אחד גדול, ושוב נשאלת השאלה, מי יפצה?".

לטענתה, הממשלה מפחידה את הציבור שלא לצורך. "האומיקרון הרבה יותר קל מהקורונה, אחוז המתים קטן פי כמה וכמה מהקורונה, עדיין אין שום דבר מוחלט בוירוס הזה, אפילו לא אם הבוסטר עוזר במאת האחוזים. ושוב החלטה שגויה של הממשלה, לפגוע בבעלי העסקים, וללא תוכנית ברורה איך היא מתכוונת לעזור לנו במקביל. הרי מי שכמוני פתח רק לפני חצי שנה, שוב לא יהיה זכאי לכלום. אבל השכירות נשארת לנו אותו דבר. ברור לכולנו שבהחלטה כזו אנשים לא יבואו לקניונים, הם יפילו עסקים אחד אחרי השני. אפשר לחזור לתוכנית הקודמת, מסכות, 2 מטר. אבל תו ירוק, על מה ולמה".

אורי, מהבעלים של חנות בדיזנגוף סנטר, טוען כי לא ניתן לאכוף את התקנה החדשה. "אנחנו רואים איך המאבטחים עובדים בכל הקניונים – זה לא ריאלי. גם לנו זה יהיה קשה לאכוף, נצטרך שיעמוד מישהו בכניסה ויסתכל על צמידים, זה בלתי אפשרי". אורי טוען: "יש בעיה יותר גדולה ומהותית כי רוב הלקוחות שלנו הם ילדים, ורובם לא מחוסנים", הוסיף. "אנחנו בעד התו הירוק מהבחינה הבריאותית, אם זה יגרום לאנשים להתחסן יותר, אבל זו כן פגיעה כלכלית, והדבר הזה לא פרקטי כי אני מכיר את הנפשות הפועלות במדינת ישראל".

סאלי ביטון חדד בעלת רשת אופנה, גם היא לא מאמינה בתקנות החדשות. "אין ספק שזה מכביד על בעלי העסקים, יהיה קשה מאוד לאכוף את זה. אנחנו לא מתנגדים למלחמה ובאכיפה נגד קורונה, אבל צריך למצוא פתרון אחר שלא יפגע בבעלי עסקים ובצרכנים. איך זה יכול להיות שמאפשרים לאנשים לטוס לטייל בעולם ושזה גורם לעלייה בתחלואה והפתרון הוא להקשות על בעלי העסקים והצרכנים. קודם כל שיטפלו בגורם הכי משפיע על העלייה בתחלואה. אנשים יימנעו מלהיכנס לקניונים ובעלי עסקים יפסידו".

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש לי רעיון הרבה יותר פשוט, יעיל וחסכוני:
נעבוד לפי שיטת מנגלה, מספר מקועקע, וזהו.
כי בין כה נגנב לנו רוב זכויותינו, כך שזה כבר לא צעד כ"כ דרמטי.

לא מתאים לכם שרואים את מתווה תו ירוק ואת חובת החיסון כשיטת מנגלה???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו