Tomer Neuberg/Flash90

מרצה בתחומי המשפט ומועמדת לביהמ"ש העליון: אלו המועמדים להחלפת היועמ"ש

מדובר בראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת, ד"ר אביעד בקשי, השופטת ד"ר מיכל אגמון גונן המועמדת גם לביהמ"ש העליון, ועוד שמות נוספים. הרשימה שתעלה לוועדה לא סופית אך שר המשפטים לא צפוי להוסיף שמות מטעמו

ברקע המירוץ לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה שאמור להתפנות כבר בקרוב לאחר סיום תפקידו של ד"ר אביחי מנדלבליט מתפרסמים הצהריים (שני) שמות חדשים למועמדים לתפקיד הנחשק.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות', הראשון שבהם הוא, ד"ר אביעד בקשי – ראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת – מכון מחקר המחזיק בתפיסה שמרנית וממוקם בצד הימני של המפה הפוליטית, מרצה בתחומים של משפט חוקתי ומנהלי.

בנוסף, השופטת ד"ר מיכל אגמון גונן – מועמדת גם לבית המשפט העליון. שופטת מנוסה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שהייתה מועמדת גם לתפקיד פרקליט המדינה בזמנו.

שמות נוספים שמועמדים לתפקיד הם: איתי אופיר – היועץ המשפטי של מערכת הבטחון ובעבר עו"ד גם במגזר הפרטי, ופרופ' אריאל בנדור – מומחה מנוסה בכמה תחומי משפט ובהם משפט ציבורי, חוקתי ופלילי, בנוסף להיותו איש אקדמיה בעל ניסיון גם בפרקטיקה.

כזכור, לפני שבוע פרסם שר המשפטים גדעון סער את רשימת המועמדים שלו להחלפת אביחי מנדלבליט. המועמדים של סער הם פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, עו"ד גלי בהרב-מיארה, ושני המשנים ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי ועו"ד רועי שיינדורף. הוועדה התכנסה אתמול לראשונה לבחור את מחליפו של מנדלבליט שיסיים את תפקידו בעוד כחודשיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו