צילום: הרשתות הערביות

דיווח: צה"ל תקף ב-3 השנים האחרונות עשרות יעדי חיזבאללה בסוריה

בחלק מהמקומות פעילים בשם חיזבאללה הצליחו להקים מחסני נשק שחיל האוויר תקף על פי פרסומים זרים והשמיד אותם. למאמץ זה שותפים פיקוד צפון, אגף המודיעין, יחידות יבשה חיל האוויר והמוסד. חיזבאללה לא הגיב על התקיפות

צה"ל תקף בשלוש השנים האחרונות עשרות יעדי חיזבאללה בסוריה – כך אמר גורם ביטחוני בכיר שצוטט ב'וואלה'. גורמים בכירים אחרים אף ציינו כי חיזבאללה לא הגיב על התקיפות בסוריה שפגעו מאוד במאמץ הלוגיסטי והמבצעי שלו להקמת מוצבים, העברת אמצעי לחימה, תחמושת ותשתיות לטובת התבססות בדרום רמת הגולן ומשולש הגבולות עם ירדן.

"רמת ההרתעה נגד הארגון השיעי גבוהה", אמר הגורם. עם זאת, אחרים ציינו כי חיזבאללה בסיוע איראן נערך לאפשרות בעתיד לתקוף את עורף מדינת ישראל וחיילי צה"ל על הגבול מהשטח הסורי. חלק מהאמל"ח מגיע מאיראן דרך הים, וחלקו מהיבשה או מהאוויר ועובר בשיירות לרמת הגולן הסורית.

בחלק מהמקומות פעילים בשם חיזבאללה הצליחו להקים מחסני נשק שחיל האוויר תקף על פי פרסומים זרים והשמיד אותם. למאמץ זה שותפים פיקוד צפון, אגף המודיעין, יחידות יבשה חיל האוויר והמוסד.

לדברי גורמי ביטחון בכירים, גם האיראנים בסוריה מורתעים ולראייה פרסומים זרים אודות תקיפה של חיל האוויר הישראלי באזור אל טאנף בסוריה והשמדת מטוסים לא מאוישים וטילים כולל תשתיות תוצרת איראן ללא תגובה איראנית.

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו