Yonatan Sindel/Flash90

בלשכת היועץ המשפטי מבהירים: לא נאפשר הגבלות ללא הצדקה בריאותית

המחלוקת הגדולה לגבי הגבלות - היא הגבלות שיבדילו בין מחוסנים ללא מחוסנים. בנט, שמקדם את הנושא, מעוניין בכך לעודד התחסנות. על רקע פרסומים שונים, מבהירים שוב בלשכת היועץ המשפטי רז נזרי כי לא יאפשרו הגבלות כאלו

הבוקר (ראשון) דווח ב'הארץ' על שינוי מדיניות משמעותי, וכי בימים האחרונים הודיע נציג היועמ"ש בדיוני הקורונה, המשנה רז ניזרי, שיהיה מוכן לאשר הגבלות על לא מתחסנים שלא מטעמים אפידמיולוגיים אלא כדי לעודד התחסנות. כזכור, רה"מ בנט שקל לאשר הגבלות שיפלו בין מחוסנים ללא מחוסנים – אך הייעוץ המשפטי לא אפשר זאת. עם זאת, בלשכתו של ניזרי שוללים את הדיווח.

על פי מה שדווח הבוקר, הייעוץ המשפטי לא אפשר עד היום לשרי הממשלה להעביר הצעות להגבלות חדשות שיצרו את צעדיהם של אזרחי המדינה – אלא אם יש אישור וחוות דעת מסודרת בנושא ממשרד הבריאות. כעת, בהתאם להנחיה החדשה של ניזרי הממשלה "נשקלים צעדים בהתאם להנחיה".

אולם כאמור לשכתו של נציג היועץ המשפטי לממשלה בדיוני הקורונה, רז נזרי, מכחישה בכל תוקף את הפרסום על הנחייה חדשה שלו כביכול. בהודעה מטעמו נכתב כי "במענה לפניות כתבים על שאלת אפשרות הטלת הגבלות על לא מחוסנים ללא הצדקה אפידמיולוגית או בריאותית, ובעקבות פרסום שגוי בנושא, הרינו להבהיר כי היועץ המשפטי לממשלה לא התיר הטלת הגבלות על לא מחוסנים ללא הצדקה אפידמיולוגית או בריאותית".

עוד נכתב, כי "כפי שהבהירו היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה מר רז נזרי, ההגבלות נועדו בראש ובראשונה למנוע התפשטות המחלה ועל כן הטלת ההגבלות צריך שתהיה מבוססת על חוות דעת מקצועית של משרד הבריאות בנוגע ליעילות האפידמיולוגית או בריאותית של ההגבלות ולא הוטלו מגבלות שאינן משרתות תכלית בריאותית של המאבק במחלה"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין בעיה. תספרו עד 10…ותראו איך משרד הבריאות יסדר ויכין את ההמלצות המתאימות… כשיש משימת על, של שיווק חיסונים, לא עוצרים באדום ויש מספיק מומחים מגויסים שיספקו את המחקרים המתאימים והכל יהיה "ראוי ומתאים לפי הכללים" שאפילו בג"ץ לא יתערב…זוכרים את המחקר של הפרופסורים מבי"ח שיבא שבעקבותיו נתנו בארץ, ראשונים בעולם ולפני כל אישור, את המנה השלישית "הבוסטר"…?! ואח"כ הסתברה העובדה השולית והזניחה, שהחוקרים האלו מקבלים מימון שוטף נכבד מ..?? נחשתם! …מפייזר!!! מתי נתעורר ונבין את האמת באמת?!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו