צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ יברקן תקף את מדיניות הממשלה והורחק: "כמו אוסטריה. רק חסר מחנות ריכוז" • צפו

יו"ר ועדת החוקה הרחיק את חה"כ מהליכוד לאחר שאמר "אתם עושים כמו אוסטריה... רק חסר מחנות ריכוז". ח"כ יברקן הסביר לאחר הסערה: "רק באוסטריה יש ׳מחנות ריכוז׳ לאזרחים שלא חוסנו והיא הדוגמא הקיצונית לטיפול בקורונה"


צילום: ערוץ הכנסת

סערה התחוללה היום (ראשון) בוועדת חוקה שדנה בתקנות התו הירוק המורחב. יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב הרחיק במהלך הדיון את ח"כ גדי יברקן מהליכוד לאחר שאמר "אתם עושים כמו אוסטריה… רק חסר מחנות ריכוז".

יו"ר הוועדה ח"כ קריב תקף את יברקן ואמר כי "השימוש שלך בצמד המילים הזה הוא דבר בזוי ונאלח…. לדבר בשפה הזו, על משרתי ציבור, שעסוקים יום ולילה להגן על בריאות הציבור, גם אם דעתך שונה מדעתם… בושה וכלימה".

היו"ר ח"כ קריב ביקש מח"כ יברקן, לסיים את דבריו לאחר שהמשיך לדבר שוב ושוב במהלך דברי פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא: "דבר אחר הוא להביע עמדה, ודבר שני הוא לשבש דיון של ועדה. קראתי לך קריאה ראשונה ואני ממשיך הלאה".

ח"כ יברקן השיב לח"כ קריב: "אתה לא יכול לסיים לי את זכות הדיבור. אני אפסיק כשאני ארצה, אתה לא תגיד לי לשתוק. אתם עושים כמו אוסטריה… רק חסר מחנות ריכוז…"

היו"ר ח"כ קריב רתח והוציא את ח"כ יברקן מהדיון: "קריאה לסדר פעם שלישית ותצא מהאולם. אמרת את המילים מחנות ריכוז, תצא מהחדר. סיימת את ההשתתפות שלך בדיון. השימוש שלך בצמד המילים הזה הוא דבר בזוי ונאלח. תצא מחדר הוועדה מיד. מילים בזויות, רגע של שפל. בחדר הזה לא ישתמשו במילים האלה בהקשר לפעילות ממשלת ישראל. יש גבולות גם לחברי כנסת".

קריב הוסיף: "בושה להשתמש בצמד המילים הזה בהקשר של מדיניות של ממשלה שעסוקה בלהגן על הציבור. אפשר לחלוק על מדיניות הממשלה, אפשר להתווכח, אפשר לא להסכים ואפשר להפיל פה בהצבעה דברים. לדבר בשפה הזו, על משרתי ציבור, שעסוקים יום ולילה להגן על בריאות הציבור, גם אם דעתך שונה מדעתם… בושה וכלימה".

לאחר שהורחק מוועדת חוקה הסביר ח״כ גדי יברקן את עמדתו: ״לפי נתוני משרד הבריאות, רק 45% מאזרחי מדינת ישראל מחזיקים בתו הירוק. קרי, לרוב הציבור אין ׳תו ירוק!׳ התו הירוק רומס את חוק כבוד האדם וחירותו ללא תכלית ראויה. הוא אינו אמצעי אפידמיולוגי ואינו מונע את המחלה. כך אמר גם שר הבריאות".

חה"כ מהליכוד שבעבר הואשם כתומך במתנגדי החיסונים הוסיף: "ההוכחה לכך, לדבריו של פרופ׳ זרקא, פרויקטור הקורונה, שישנה רק אישה אחת בדיור מוגן שהיא חולה קשה באומיקרון. האם בשל מקרה אחד כזה הממשלה מתכננת להטיל הגבלות שאפילו במדינות דיקטטורית אינן קיימות? הגבלות אלה הן פגיעה קשה בכבוד האדם וחירותו. על זה כל עם ישראל צריך לזעוק!".

לסיום הסביר יברקן את דבריו בקשר למחנות ריכוז: "רק באוסטריה יש ׳מחנות ריכוז׳ לאזרחים שלא חוסנו והיא הדוגמא הקיצונית לטיפול בקורונה. אני חושש מכך שהממשלה עלולה להביא אותנו לקיצון.״

בתגובה לח"כ יברקן, אמרה רחלי ברץ ריקס, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית: "גם אם יש ביקורת כלפי התנהלותה של הממשלה, אין שום הצדקה להשוואה כזו למעשי הנאצים. אמירות כאלו הן הוזלה של השואה ומתן כר פורה לצמיחתה של האנטישמיות. אמירות מסוג זה לא יכולות להתקבל בשום צורה שהיא, בטח שלא מנבחר ציבור במדינת ישראל".

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אדם בדוי (היו"ר) מילים בזויות ובקיצור גו הילדים המתוקצב במדינה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture