צילום: פלאש 90

"מדינת ישראל נגד אריה מכלוף דרעי": כתב אישום הוגש נגד יו"ר ש"ס • המסמך המלא

לאחר שדרעי הודיע ליושב ראש הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת שאין בכוונתו לבקש חסינות מפני העמדה לדין פלילי, פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה כתב אישום נגדו. בסוף השבוע פורסם שההתפטרות של יו"ר ש"ס מהכנסת אינה דרישה של מנדלבליט

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט השלום בירושלים כתב אישום נגד יו"ר ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי. זאת, לאחר שח"כ דרעי הודיע ליושב ראש הכנסת וליושב ראש ועדת הכנסת שאין בכוונתו לבקש חסינות מפני העמדה לדין פלילי. כתב האישום, אשר הוגש במסגרת הסדר טיעון, מייחס לחבר הכנסת דרעי עבירות מיסים לפי פקודת מס הכנסה וחוק מיסוי מקרקעין.

במסגרת ההסכם ח"כ דרעי יודה בעבירות המיוחסות לו ויתפטר מהכנסת. בסוף השבוע פורסם שההתפטרות של יו"ר ש"ס מהכנסת אינה דרישה של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אלא יוזמה של דרעי, כי בכך למעשה הוא מייתר את הדיון בשאלת הקלון.

כזכור, היועמ"ש הודיע לפני כחודש, לאחר השימוע שנערך לדרעי, על החלטתו להגיש כתב אישום בגין עבירות מס נגד יו"ר ש"ס אריה דרעי. ההודעה של מנדלבליט מגיעה לאחר שלפני כשנה הוא הודיע כי הוא שוקל להעמיד את דרעי לדין בכפוף לשימוע.

החלטת היועמ"ש התקבלה על יסוד המלצת המשנה ליועמ"ש (עניינים פליליים), המשנה לפרקליט המדינה (אכיפה כלכלית) והמלצת פרקליט מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה). בד בבד, החליט מנדלבליט כי לא נמצא בסיס ראייתי מספיק להעמיד לדין את דרעי בחשדות החמורים שיוחסו לו בהן שוחד.

מכתב האישום המלא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו