Hillel Maeir/Flash90

הטרלה כואבת: "שנה את השם של חומש לחאן אל חומש" • מדוע?

ראש מועצת השומרון פנה ליו"ר ועדת השמות הממשלתית בבקשה לשנות את שמה של חומש, תוך שהוא מציג תמונת מראה כואבת לעובדה שלא הורסים בנייה בלתי חוקית במגזר הערבי בעוד שממהרים להרוס בתי יהודים שנבנים ללא אישורים

ראש מועצת שומרון יוסי דגן פנה ליו"ר ועדת מועצת השמות הממשלתית פרופ' משה שרון, בבקשה לשנות את שם הישוב חומש ל"חאן אל חומש", זאת בתקווה לקבל יחס דומה ליחס שמקבלים הערבים בחאן אל אחמר שבונים באופן לא חוקי אולם לא נעקרים מביתם, בניגוד למתיישבים היהודים בחומש.

דגן כתב: "כידוע לך תושבי חומש גורשו מביתם בעקירה בשנת 2005, מזה 15 שנה פועלת ביישוב ישיבה בכל ימות השנה, וכן מתגוררות ביישוב מספר משפחות. בצעד מחפיר, בצורה הזויה שלא הייתה כמותה מעולם, התגובה של ממשלת ישראל לרצח של יהודה דימנטמן הי"ד לאחר הפיגוע היא לתת פרס לטרור ולהרוס את הישיבה לאחר הרצח.

"לכן אני מבקש לשנות את שם הישוב לחאן אל חומש, מתוך הבנה ששינוי שם הישוב ישנה גם את ההתייחסות אליו, כפי היחס לחאן אל אחמר, היישוב הבלתי חוקי שאותו הממשלה נמנעת מלהרוס", כותב דגן.

לסיום הוסיף "אני תקווה כי שינוי שם היישוב, יביא לעצירת ההרס והרצונות לעקור את היישוב והישיבה במקום, ולהשוואת המצב בחאן אל חומש למצב ביישוב חאן אל אחמר. אני כותב דברים אלו בצער רב, אך מול רצונות ההרס לאחר הפיגוע הקשה, לא נשאר לי אלא לנסות כל דרך בכדי לעצור את החרפה", הוסיף דגן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו