Noam Revkin Fenton/Flash90

בלגן ברע"מ: מנהל המפלגה קורא לפרוש מהקואליציה; עבאס מתנגד

הקריאה לפרישה מהקואליציה מגיעה על רקע פעילות מוגברת של המשטרה באזור הנגב. "הריסות הבתים מחייבות פרישה מהקואליציה" טענו. מנגד - מנסור עבאס לא מתרגש. "זה לא הזמן לנטוש את הקואליציה אלא להפך"

מחלוקות בתוך רע"מ: לאחר שח"כ וליד טאהא הגיע להסכמות עם שרת הפנים איילת שקד בנושא חוק החשמל, הבוקר (רביעי) הופיע משבר חדש. מנהל סיעת רע"מ, ווליד אל-הוואשלה, קרא ברשת החברתית לרע"מ לפרוש מיידית מהקואליציה, על רקע "הריסות הבתים ותגבור נוכחות הכוחות והדחפורים בפזורה בנגב" לטענתו.

יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס שמע על כך, אבל לא התרגש מזה כפי הנראה. עבאס התראיין הבוקר לרדיו בערבית "אשמס" שם טען כי אין סיבה לפרוש מהקואליציה לאחר שהגיע להסכמות עם הגורמים הרלוונטים להפסקת פעולות פינוי משפחות ערביות בנגב.

"הגעתי להבנות עם מנהל רשות מקרקעי ישראל על הפסקת הפעילות באזור ארוויס בנגב והפעילות שהחלה בגזרה לרבות נוכחות משטרתית" אמר עבאס. "הגיעו לאוזני הקריאות לנטוש את הקואליציה אבל אנחנו ננצל את הנוכחות שלנו כדי לפעול למען האינטרס של הציבור הערבי לרבות באזור הנגב".

יו"ר רע"מ הסביר כי הכניסה של מפלגתו לממשלה היא אירוע שקרה רק אחרי 70 שנים. "אנחנו מתמודדים עם בעיות וסוגיות שנמשכות כבר 70 שנה כך שאי אפשר להגיע להסדר על כל הסוגיות, זה לא הזמן לנטוש את הקואליציה אלא להפך". עוד אמר עבאס: "אנחנו שם כדי להשפיע ולדבר ולנצל מצב נתון כדי לשרת את הציבור שלנו, יש הבדל בין סיסמאות לבין מעשים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו