David Cohen/Flash90

דחיית הפיצויים לנפגעי אסון מירון: ח"כ יעקב אשר מסכים לדחייה של חודש

''הסיוע הכלכלי למשפחות הרוגי ופצועי אסון מירון היה צריך להינתן מזמן, כל יום שעובר הוא עוד סבל וקושי למשפחות שממתינות כבר מעל 8 חודשים ולא קיבלו עדיין כל סיוע" הגיב יעקב אשר. שי צרפתי, שאביו נהרג באסון, הגיב אף הוא

הבוקר הודיע שר המשפטים גדעון סער כי הוא דוחה את הצעת החוק לפיצוי נפגעי אסון מירון – בשלושה חודשים. מציע החוק, ח"כ יעקב אשר זעם על כך שהמשפחות שנפגעו ייאלצו להמתין פרק זמן נוסף. עם זאת, אשר הסכים לדחייה של עד חודש.

"הסיוע הכלכלי למשפחות הרוגי ופצועי אסון מירון היה צריך להינתן מזמן, כל יום שעובר הוא עוד סבל וקושי למשפחות שממתינות כבר מעל 8 חודשים ולא קיבלו עדיין כל סיוע" אמר ח"כ אשר, והוסיף כי "אם במקום אישור החוק שהגשתי תובא החלטת ממשלה שתעניק את הסיוע הנדרש – אתמוך בה, אך אין צורך ביותר משבועיים שלושה כדי להביא החלטה שכזו, כפי שאמרו שר הבטחון גנץ ושרים נוספים שתמכו בהצעת החוק שהגשתי ועל כך אני מודה להם".

עם זאת, כאמור, הסכים הח"כ לדחייה של חודש. "בשיחה עם שר המשפטים גדעון סער, הבהיר לי כי יבחן את קיצור ההליכים כדי להביא את ההחלטה הממשלתית באופן המהיר והטוב ביותר. הסכמתי להמתין עד חודש ימים עם העלאת החוק במליאה כדי לאפשר לממשלה לקדם מתווה פיצויים מהיר".

שי צרפתי, שאביו נהרג באסון מירון, הגיב: "הממשלה ממשיכה למרוח ולהפקיר את משפחות ההרוגים במירון. כנראה ש-45 הרוגים ולמעלה מ-100 פצועים לא מספיקים כדי שמישהו יבין שצריך לשנות התנהלות. מריחה של עוד שלושה, אחרי מריחה של שמונה חודשים היא הדרך של הממשלה לומר בקול ברור למשפחות אתן לא מעניינות אותנו. לא מפתיע ומעצבן בכל פעם מחדש".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו