המשרד לשוויון חברתי יחפש מידע בנוגע לרכוש יהודי שנותר בארצות ערב ואיראן

צילום: דוד אלדן, לע"מ

המשרד לשוויון חברתי יחפש מידע בנוגע לרכוש יהודי שנותר בארצות ערב ואיראן

על פי ההערכות - היקף הרכוש שהם הותירו אחריהם עומד על כ-150 מיליארד דולר. בישיבת הממשלה היום אושר הסמכת המשרד לשוויון חברתי לחיפוש. השרה כהן: "יש לנו מחויבות כמדינה, ללמוד וללמד את המחיר ששילמו יהודי מדינות ערב"

ממשלת ישראל אישרה הבוקר (ראשון) את הצעת השרה לשוויון חברתי לאפשר לאנשי משרדיה לעיין בחומר ארכיוני הנוגע לרכוש יהודי שנותר בארצות ערב. מדובר בהתקדמות משמעותית ברצף של החלטות ממשלה, אשר מדגישה את מחויבות ודאגת מדינת ישראל באמצעות המשרד לשוויון חברתי לפרסום ותיעוד גירוש יהודי ארצות ערב ואיראן ונישול רכושם.

הנציגים שייכנסו לארכיון המדינה יבחנו מסמכים שונים, בין היתר אלו שהופקדו שם על ידי משרד ראש הממשלה, וכן משרדי החוץ, האוצר, הבריאות, החינוך ועוד. החומרים לא יצולמו או יוצאו מהארכיון, והקריאה בהם תיעשה רק לבחינת הנתונים שיובילו את אנשי המשרד לשוויון חברתי להגיע למטרה שלהם.

כ-850 אלף יהודים עזבו או גורשו ממדינות ערב ואיראן בין השנים 1948 ל-1967. כ-600 אלף מתוכם הגיעו לישראל, ועל פי ההערכות – היקף הרכוש שהם הותירו אחריהם עומד על כ-150 מיליארד דולר. כעת, תנסה הממשלה לסייע להם לקבל את כספם, או לפחות חלק ממנו, בחזרה.

השרה לשוויון חברתי מירב כהן אמרה לאחר קבלת ההחלטה: "יש לנו מחויבות כמדינה, ללמוד וללמד את המחיר ששילמו יהודי מדינות ערב, מחיר כלכלי אדיר שלא תמיד אנחנו מבינים אותו. ההחלטה הזאת תעזור לנו לתעד לעומק באופן היסטורי ולהביא לשולחן את סיפורם הקשה והעצוב של יהודי ארצות ערב ואיראן."

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תוצאה ידועה מראש.
הממשלה תגיד שגם הערבים "שגורשו" "שברחו" לאחר מלחמת ששת הימים רוצים את הרכוש ועל-כן החלטנו להתקזז

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו