'מסורת' מפוקפקת: מאות מכוניות הוצתו בצרפת ע"י מתפרעים

צעירים מופקרים השתוללו ברחובות צרפת והציתו מכוניות חונות, תופעה שחוזרת על עצמה בצרפת מדי שנה, בעת החגיגות עם תחילת השנה הלועזית החדשה • למעלה מ-100,000 אנשי שיטור וכבאות נשלחו לשטח ונעצרו יותר מ-400 פורעים

מדי שנה, בלילה הראשון של השנה האזרחית, עולות בלהבות מאות מכוניות חונות בצרפת. מי שמציתים אותן הם צעירים מופקרים שמתפרעים ברחובות הערים, בעיקר בשכונות עוני ברחבי המדינה.

ההצתות הן "מסורת ארוכת שנים" מגונה, שלפי סוכנות הידיעות AP החלה בשנות התשעים באזור העיר שטרסבורג במזרח צרפת. התופעה צברה תאוצה אחרי גל ההתפרעויות של צעירים ברחבי צרפת ב-2005. בזמן המהומות אמרה המשטרה ש-8,810 רכבים הוצתו בתוך פחות משלושה שבועות.

בשנה שעברה, ב-31 בדצמבר 2020, צרפת הייתה בסגר בגלל הקורונה. לא פורסם מידע על הצתות של מכוניות באותו הלילה, ולא נרשמו התפרעויות משמעותיות. בלילה שבין שישי לשבת השנה, חידשו המתפרעים את ההצתות: לפי משרד הפנים הצרפתי 874 מכוניות הוצתו – לעומת 1,316 מכוניות שנשרפו ב-2019.

שר הפנים, ג'רלד דרמנה, אמר שהסיבה לירידה במספר ההצתות היא שהפעם הייתה נוכחות משטרתית מוגברת ברחובות הערים בלילה המועד. בנוסף הוא ציין את אכיפת ההגבלות על התקהלויות – בשעה שזן האומיקרון של נגיף הקורונה מביא לשיאים חדשים של תחלואה בצרפת.

התקשורת הצרפתית דיווחה שכ-95,000 שוטרים נשלחו בלילה לרחובות הערים, בנוסף ל-32,000 כבאים ואנשי אבטחה. בעקבות ההצתות המשטרה עיכבה לחקירה 411 בני אדם, לעומת 376 ב-2019.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו