Yonatan Sindel/Flash90

החוק שהפילה האופוזיציה ב"ליל החניונים" עולה שוב להצבעה במליאה

החוק שיעלה מחדש להצבעה נפל בשבוע שעבר בזכות תרגיל של גדי יברקן. הח"כ מהליכוד הסתתר בתוך רכבו של חברו לסיעה יואב קיש, וכך נכנס ברגע האחרון להצביע והפיל את החוק • וגם: שלושה חוקים נפיצים יעלו הערב בכנסת

"ליל החניונים": הקואליציה נערכת הערב (שני) לקראת פיליבסטר במליאת הכנסת, או כפי שהוא מכונה 'לילה לבן'. הערב יתקיימו במליאה ץ דיונים על מספר הצעות חוק – כשאחת מהם היא הצעת החוק שהאופוזיציה וח"כ יברקן הפילו בתרגיל מבריק בשבוע שעבר. כך דווח ב'מעריב'.

הצעת החוק שהפילה האופוזיציה, היא תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2017. לאחר שהחוק הופל ביקשה הממשלה פטור מחובת הנחה לתיקון הספציפי הזה, ולאחר שהיא קיבלה את בקשתה הממשלה מחזירה את הנושא להצבעה. במליאה יעלו הערב עוד שלושה הצעות חוק נפיצות: חוק המוקשים, חוק חריש וחוק החשמל. על שני החוקים האחרונים סוכם בין ימינה לרע"מ כי כל מפלגה תתמוך בחוק השני תמורת תמיכה של הראשונה.

כאמור, החוק שיעלה הערב מחדש להצבעה הוא חוק שהופל במהלך "ליל החניונים" ביום חמישי האחרון. כזכור, מדובר היה בשיאו של לילה לבן בכנסת שבה הצליחה האופוזיציה להפיל את אחד מהחוקים שהעלתה הקואליציה להצבעה. החוק הופל בזכות תרגיל של ח"כ גדי יברקן (הליכוד) שהסתתר בספסל האחורי ברכבו של ח"כ יואב קיש בחניון הכנסת, כך ששמו לא נרשם בלוח הנוכחות של הכנסת והקואליציה חשבה שיש לה רוב. ברגע האחרון, כשכבר היה הסיבוב השני להצבעה, הגיע יברקן למליאה כדי להצביע.

כשיברקן נכנס למליאת הכנסת היישר מהספסל האחורי ברכבו של ח"כ קיש והצביע נגד, תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2017 ו-2018 נפלה בתיקו של 48 חברי כנסת שתמכו בה לעומת 48 חברי כנסת שהתנגדו לה. לאחר ההפסד, הקואליציה משכה שני חוקים ולא קיימה עליהם הצבעה כמתוכנן מחשש להפסדים נוספים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו