במטרה לחזק את מעמדו: נתניהו מעוניין להקדים את פריימריז לראשות הליכוד

Miriam Alster/Flash90

במטרה לחזק את מעמדו: נתניהו מעוניין להקדים את פריימריז לראשות הליכוד

נתניהו מעוניין לקיים את הבחירות הפנימיות במפלגתו לעוד כחמישה חודשים. התוכנית היא להצמיד את הבחירות לראשות מפלגתו לבחירות לוועידת הליכוד, שאמורות להתקיים עד סוף השנה וכך לחסוך עלויות ולרכך התנגדויות

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הציב תאריך יעד חדש לקיום פריימריז לראשות הליכוד. לפי הדיווח ב'וואלה' נתניהו מעוניין לקיים את הבחירות הפנימיות במפלגתו לעוד כחמישה חודשים – חודש מאי הקרוב.

בכירים בליכוד שצוטטו בדיווח טענו כי נתניהו מעונין להצמיד את הפריימריז לראשות הליכוד לבחירות לוועידת הליכוד, שאמורות להתקיים בסוף 2022, בשל כך, נתניהו שוקל ברצינות להקדים את הוועידה לחודש מאי כך שהבחירות הכפולות יתקיימו כבר בעוד חמישה חודשים.

הסיבה העיקרית להצמדת שתי מערכות הבחירות של ראשות המפלגה והוועידה היא להימנע ממראית עין של בזבוז כספים ובחירות מיותרות, שכן המפלגה בכל מקרה תיערך ליום בחירות עם פרישת קלפיות ועמדות הצבעה וכדומה. מלשכת נתניהו לא נמסרה תגובה לדיווח.

אם נכון הדיווח, מדובר בעוד ניסיון של ראש הממשלה לשעבר להקדים את הפריימריז לראשות הליכוד. נתניהו מנסה להקדים את הפריימריז מאז שהמפלגה עזבה את השלטון לפני כחצי שנה, זאת במטרה לקבע את כוחו ומעמדו גם באופוזיציה, אך הוא נבלם בינתיים בהתנגדות פנימית.

לפי חוקת הליכוד, הבחירות לראשות המפלגה ולרשימה מתקיימות אחרי פיזור הכנסת או חצי שנה לפני מועד הבחירות הבא. לכן, ההחלטה להקדים את הפריימריז תלויה במוסדות המפלגה, בעיקר ביו"ר המרכז את ועדת החוקה של הליכוד, ח"כ חיים כץ.

ח"כ כץ הצהיר בעבר שהוא מתנגד להקדמת הפריימריז ושבחירות לראשות המפלגה יתקיימו רק אם הבחירות לכנסת יוקדמו או לפני הבחירות הבאות. כמו כן, גם יו"ר מזכירות הליכוד, ישראל כץ, מתנגד נחרצות לבחירות מוקדמות. אולם, בכירים בליכוד מעריכים שאם נתניהו יתעקש השניים יסכימו להקדמת הפריימריז.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו