Shir Torem/Flash90

הקצין שניצל הספיק לדווח על ההתרסקות מול חיפה; הלוויות הנספים יתקיימו היום

באסון שהתרחש אמש, ניצל איש הצוות השלישי שישב במסוק. מחקירה של צה"ל על האירועים שהובילו לאסון עולה כי הקצין הספיק לדווח ליחידה שלו על מיקום האסון כדי שיבואו לחלץ אותם • וגם: זמני הלוויות הנספים

על אף שדובר צה"ל הודיע כי החיילים ששהו על המסוק שהתרסק אמש (שני) בערב מול חופי חיפה לא הספיקו לשדר אות מצוקה – היום דווח ב'ויינט' כי קצין הסיור שניצל הספיק להתריע דקות לפני ההתרסקות. כך עולה מחקירת האירוע.

כזכור, המסוק, מטייסת 193, יצא אתמול בערב מבסיס רמת דוד של חיל האוויר לטיסת אימון מול חופי חיפה. מסיבה לא ברורה, המסוק התרסק לים בדרכו חזרה לבסיס. רק אחרי יותר משעה אותרו שני אנשי הצוות שנהרגו בהתרסקות המסוק – סגן-אלוף ארז שחייני ורב-סרן חן פוגל.

שחייני היה סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד, בן 38, נשוי ואב לשלושה ממחנה יהודית. רס"ן פוגל היה טייס מסוקים בטייסת 193, בן 27 מחיפה. קצין הסיור מחיל הים בדרגת סרן שהיה במסוק יחד עם השניים זינק למים וחולץ על ידי שוטרי השיטור הימי של מחוז חוף ופונה לבית החולים רמב"ם. הוא מאושפז בבית החולים בחיפה ומצבו מוגדר יציב.

מדובר צה"ל נמסר כי הלוויתו של רב-סרן חן פוגל ז"ל תערך היום בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה. עוד מסר דובר צה"ל, כי לוויתו של סגן-אלוף ארז שחייני ז"ל שנהרג אמש, תערך היום בשעה 19:00 בבית העלמין במשגב. "צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותם" נמסר.

כעת עולה מחקירה ראשונית של צה"ל, כי הקצין שניצל ופונה לביה"ח רמב"ם הספיק להעביר דיווח ראשוני באמצעות שיחה מהטלפון שלו לבסיס רמת דוד בו שירת. הקצין סיפק עדכון על האירוע כדי להקפיץ כוחות לאזור ולכוון אותם לזירה. בחקירה מנסים בצבא מה הוביל לפיצוץ וכדור האש שבקע מהמסוק ואשר נראה בסרטון שצילמו מספר נערים ברגעי ההתרסקות.

כאמור, הקצין הצליח לעדכן את הצבא. הוא עצמו ניצל לאחר שהצליח לחלץ את עצמו, והוא חבר לכוחות ההצלה לאחר ששחה מהמסוק המרוסק ועד לכוח השיטור הימי שהעביר אותו מיד לאמבולנס. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה שם מצבו הוגדר בינוני, ובשעות הקרובות הוא צפוי להשתחרר מאשפוז נמרץ למחלקה אורטופדית. למרבה האסון, חבריו נמצאו במסוק כשהם ללא רוח חיים ועם היפותרמיה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו