Olivier Fitoussi/Flash90

במשרד הבריאות מבהירים: השינוי במתווה הבדיקות יגרום לשיבוש במסרוני הבידוד

השינוי במתווה הבדיקות שהוכרז בשבוע שעבר, מאפשר לאדם שנחשף למאומת קורונה והוא אינו מחלים או מחוסן - לבצע בדיקת אנטיגן ביתית ולא בדיקת PCR. לאור זאת מבהירים במשרד הבריאות כי יחולו שיבושים בימים הקרובים בהודעות

משרד הבריאות הודיע הערב (מוצ"ש) כי לאור שינוי מדיניות הבדיקות, במקרה של חשיפה למאומת או במקרה של הופעת תסמינים, מתעדכנים המסרונים הנשלחים על ידי משרד הבריאות.

לאור השינוי במדיניות הבדיקות, בימים הקרובים עדיין צפויים להישלח מסרונים לא מעודכנים בעניין סיווג הבדיקות והבידודים לאנשים שנחשפו למאומת או שהופיע אצלם תסמיני קורונה.

לאור זאת משרד הבריאות מבהיר כי מי שנחשף לחולה מאומת ואינו מעל גיל 60 או אינו נכלל באוכלוסיות בסיכון: אם הוא מחלים או מחוסן וקיבל הודעה על מגע הדוק, הוא נדרש לבצע בדיקת אנטיגן ביתי או אנטיגן מפוקח ללא בידוד.

עוד מבהירים במשרד הבריאות, כי במקרה של תוצאה חיובית בבדיקת אנטיגן ביתית יש לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת ולהיכנס לבידוד באם התוצאה חיובית. ללא ביצוע בדיקת אנטיגן מפוקחת, לא ניתן יהיה להכיר בהחלמה. בנוסף, אם הוא לא מחלים ולא מחוסן וקיבל הודעה על מגע הדוק, הוא נדרש לביצוע בדיקת אנטיגן מפוקח ולהיכנס לבידוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו