Yonatan Sindel/FLASH90

מתיחות בין המעצמות: "מאוכזבים מהאיתותים שמתקבלים משם"; רוסיה נגד ארה"ב

היום יחלו בז'נבה שיחות ביטחונית בין שתי נציגי המעצמות, אך הכול צולע עוד לפני שזה התחיל. רוסיה טוענת כי היא מאוכזבת מכך שארה''ב לא מוכנה לוותר בעצמה על מספר דברים, ושהיא רק דורשת מהרוסים לבצע ויתורים

המתיחות בין המעצמות – עולה שלב: על פי דיווח הבוקר (ראשון) בסוכנויות הידיעות השונות ברוסיה, אמר סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריאבקוב כי רוסיה "מאוכזבת" מהאיתותים שהיא מקבלת מארה"ב לפני תחילת סבב השיחות ביניהן בז'נבה.

כזכור, לפני כחודש נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחחו ביניהם, על רקע קירוב כוחות צבא רוסיים רבים לעבר הגבול המשותף עם אוקראינה. בשנת 2014 כבשה רוסיה את חצי האי קרים מידי אוקראינה – וכעת משמיעים הרוסים קולות מלחמה דומים.

בעקבות המתיחות בין המעצמות, יחלו היום נציגי שתי המדינות בשיחות שהוגדרו כ'ביטחוניות'. השיחות יתקיימו בעיר ז'נבה שבשוויץ, עיר שמשמשת כמקום אירוח לועידות ופסגות בינלאומיות. כאמור, על רקע השיחות אמר סגן שר החוץ הרוסי כי מדינתו מאוכזבת מארה"ב, וכי האמריקנים מתעקשים על ויתורים רוסיים חד-צדדיים.

בשיחה הוירטואלית שקיימו ביידן ופוטין לפני כחודש, הזהיר הנשיא האמריקאי את מקבילו הרוסי כי המערב ינקוט נגד מוסקבה "צעדים כלכליים קשים", כמו גם צעדים חריפים אחרים, אם הצבא הרוסי יפלוש לאוקראינה. כעת נראה כי בצד הרוסי עברו לאיים בחזרה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו