שוב הצבעה כפולה? ליברמן נעדר מישיבת השרים, השר עמאר ניסה להצביע במקומו

Miriam Alster/FLASH90

שוב הצבעה כפולה? ליברמן נעדר מישיבת השרים, השר עמאר ניסה להצביע במקומו

השר עמאר מייצג את שר האוצר בוועדת השרים למרות שאינו חבר בה. מזכירת הוועדה הבהירה כי עמאר לא יכול להצביע בשביל ליברמן • לשכת השר עמאר: "הוא משתתף בדיונים כמשקיף ומביע בהם את עמדת משרד האוצר"

תקרית חמורה התרחשה בוועדת השרים לחקיקה כאשר השר חמד עמאר, סגנו של ליברמן, ניסה להצביע במקום שר האוצר שמרבה להיעדר מישיבות הממשלה ומכלל הפורומים בו הוא אמור להשתתף, כך דווח הערב (שני) ב'כאן חדשות'.

לפי הדיווח של מיכאל שמש שהתבסס על הקלטה מהישיבה הסגורה, בעקבות התקרית, הצבעתו של השר עמאר נפסלה. השר במשרד האוצר וחבר הכנסת לשעבר עמאר מייצג את שר האוצר בוועדת השרים, זאת על אף שאינו חבר בה ונאסר עליו להצביע. מזכירת הוועדה הבהירה לשרים כי עמאר לא יכול להצביע בשביל ליברמן.

מלשכת השר חמד עמאר נמסר: "מאז הקמת הממשלה השר במשרד האוצר, חמד עמאר מייצג את משרד האוצר בקבינט הקורונה ובוועדת שרים לחקיקה. השר עמאר משתתף בדיונים כמשקיף ומביע בהם את עמדת משרד האוצר".

כזכור, שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, ושר האוצר אביגדור ליברמן אינם משתתפים בישיבות קבינט הקורונה באופן סדרתי, אף ששניהם חייבים על פי חוק להיות חברים בקבינט. וזאת למרות שהחלטות קבינט הקורונה הן דרמטיות מבחינה כלכלית ותקציבית.

בעקבות פנייתו של חבר הכנסת משה ארבל ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות הפרסום, נמסר ממשרד המשפטים כי "בהמשך לבירור שנערך בעניין, הובהר על-ידי שר האוצר כי בכוונתו להשתתף מעתה בדיוני ועדת השרים, בכפוף למגבלות לוח הזמנים העומד לרשותו". בפועל נוכחותו של ליברמן בדיוני הקבינט נרשמה לראשונה רק לפני כחודשיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו