מוקד הרעש

‏"עשרות פניות למשטרה": רעידת אדמה בעוצמה 6.4 בקפריסין הורגשה בישראל

רעש אדמה בעוצמה 6.4 בסולם שמקורו בקפריסין הורגש גם ברחבי הארץ בעיקר באזור קו החוף. אזרחים רבים דיווחו כי חשו ברעידת אדמה בסביבות השעה 3:10 באזורים רבים ברחבי הארץ ובמשטרה דיווחו כי נרשמו עשרות פניות למוקד 100

בסביבות השעה 03:07 התרחשה באיזור קפריסין רעידת אדמה בעוצמה 6.4 אשר הורגשה היטב באזורים שונים ברחבי הארץ. במשטרה דיווחו כי נרשמו עשרות פניות למוקד 100. אזרחים רבים דיווחו כי חשו ברעידת אדמה בסביבות השעה 3:10 באזורים רבים ברחבי הארץ, בהם תל אביב, באר שבע, ירושלים, נהריה, פתח תקווה, חיפה ורחובות. לפי המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני (EMSC), עוצמת הרעידה הייתה 6.5 ובעומק של 51 קילומטרים.

ממשטרת ישראל נמסר קצת אחרי השעה 4 לפנות בוקר כי לפני זמן קצר התרחשה באיזור קפריסין רעידת אדמה בעוצמה של 6.4. הרעידה הורגשה באזורים שונים ברחבי הארץ . נרשמו עשרות קריאות במוקדי 100. אין התרעה לצונמי. בהמשך פרסמו רענון הנחיות להתנהגות במקרה של רעידת אדמה.

גם במצרים דיווחו על רעידת אדמה, ומהמכון הלאומי לחקר אסטרונומיה וגיאופיזיקה במדינה נמסר: "רעידת אדמה בעוצמה 6.6 פגעה באזור מזרח הים התיכון והורגשה על ידי חלק במצרים"


רענון הנחיות להתנהגות במקרה של רעידת אדמה

פיקוד העורף עדכן כי רעידת אדמה התרחשה לפנות בוקר (03:07) באזור קפריסין במגניטודה 5.6 והורגשה באזורים שונים בישראל. בפיקוד העורף מרעננים את ההנחיות כיצד יש לנהוג בזמן רעידת אדמה.

השוהים במבנה – אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

השוהים בחוץ – יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.

השוהים בקרבת חוף הים – יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות או לעלות לקומה רביעית ומעלה, מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. ניתן להסתייע בשילוט המורה על דרכי המילוט אל אזורי הכינוס המסומנים.

הנוסעים ברכב – יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.


מוקד הרעש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו