Nati Shohat/Flash 90

עמודי תאורה "חכמים": יווסתו תנועה לפי הצורך וימדדו מהירות נהיגה

מצלמות המשטרה המיושנות והמוכרות לנו כיום יודעות לעשות פעולה אחת - למדוד את מהירות נהיגת הרכב החולף על פני המצלמה. אלא שפיתוח חדש של חברת אלקטרה ונתיבי ישראל יאפשר להתקין מצלמות חכמות על עמודי התאורה בכבישים

הסוף למצלמות המהירות: חברת "נתיבי ישראל" פיתחה עמוד תאורה שיכול לשמש במקביל גם כמודד מהירות נהיגה של רכבים. על פי דיווח היום (ראשון) ב'כלכליסט', לחברה ישנם בסך הכול 107 אלף עמודי תאורה שיכולים לשמש בעתיד גם למדידת מהירותן של מכוניות.

בדיקת חילוף המצלמות המוכרות לנו עד כה בעמודי תאורה שימדדו מהירות – כבר מתבצעת בכביש 531, שמשתרע בין הרצליה לכביש חוצה ישראל. ועם זאת, יש להדגיש כי המידע על אודות מהירותן של המכוניות לא יימסר לידי משטרת ישראל.

חברת אלקטרה היא זו שתסייע להפוך את עמודי התאורה ל-"חכמים יותר" באמצעות התקנת חיישני מדידת מהירות ובחיישנים שיאפשרו בעתיד תנועת רכב אוטונומי. עם זאת, בניגוד למצלמות המוכרות לנו במשטרה – עמודי התאורה ישמשו גם למטרות ניהול של תנועה, כלומר האטה של מכוניות בעת הצורך באמצעות שימוש בשילוט משתנה.

יש לציין כי כבישי ישראל מרושתים כיום במספר גדול של מצלמות, חיישנים ואמצעי מדידה אחרים אשר מיועדים למגוון מטרות, החל בזיהוי גורמים פליליים וכלה במלחמה בגודש. דווקא בכל הקשור בעבירות מהירות במשטרת ישראל מעדיפים להמשיך ולהסתמך על המערכת המשטרתית המיושנת, אך עם זאת, למערכת כבר יש "תאריך תפוגה" ולא מן הנמנע שבחיפושיה אחר פתרון טכנולוגי משטרת ישראל עשויה לבחון שימוש בתשתיות תיעוד מהירות קיימות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו