רוחות מלחמה: בארצות הברית מבהירים – "רוסיה עלולה לתקוף בכל רגע"

רוחות מלחמה: בארצות הברית מבהירים – "רוסיה עלולה לתקוף בכל רגע"

בבית הלבן הזהירו כי "המצב רגיש" ובריטניה הצטרפה פומבית למאמצי המערב והודיעה: "מספקים לאוקראינה טילי נ"ט" • בינתיים במוסקבה החליטו לצמצם את הנציגות הדיפלומטית באוקראינה על רקע ההסלמה בגבול בין המדינות

על רקע יום נוסף של מתיחות מול רוסיה, בארצות הברית הבהירו הערב (שלישי) כי "המצב רגיש, רוסיה עלולה לתקוף בכל רגע נתון". במקביל, מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן הודיע כי הוא יצא מחר לסבב פגישות בו ישוחח עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בקייב. בהמשך יטוס בלינקן לז'נבה שם יפגוש את מקבילו הרוסי סרגיי לברוב.

בתוך כך, שר ההגנה הבריטי, בן וואלאס, אמר במהלך דיון בפרלמנט הבריטי כי "התקבלה ההחלטה לספק לאוקראינה מערכות נשק הגנה נגד טנקים". לדבריו, "לא מדובר בכלי נשק אסטרטגיים והם אינם מהווים איום על רוסיה. הם נועדו להגנה עצמית".

שר ההגנה האוקראיני אולכסיי רזניקוב אמר כי בקייב שמחים על מפגן התמיכה מצד בעלי בריתם במערב: "אוקראינה מעריכה מאוד את החלטתה של בריטניה לספק חבילת אבטחה חדשה עם מערכות נשק קלות נגד שריון", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

מנגד, רוסיה ממשיכה להפגין עמדה התקפית. ב"ניו יורק טיימס" דווח כי הנשיא פוטין הורה לצמצם את הסגל הדיפלומטי בשגרירות הרוסית בקייב וכי כמה משפחות של דיפלומטים נראו עוזבות את הבירה באוטובוסים במהלך הימים האחרונים. בנוסף, שתי קונסוליות נוספות ממתינות לפקודת פינוי מהמקום.

עזיבת הדיפלומטים מגיעה בנוסף ל-100 אלף חיילים שכבר נמצאים בגבול בין שתי המדינות כתגבור ומבצעים תרגילי מלחמה. למרות זאת, ייתכן שמדובר בתרגיל אסטרטגי שמטרתו להוות מנוף לחץ על אוקראינה ובעלות בריתה במערב לאחר שארצות הברית איימה בהטלת סנקציות על מוסקבה אם זו תמשיך בהסלמה באזור הגבול. לבינתיים השיחות בין הצדדים במטרה להוריד את מפלס המתיחות כשלו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו