Jamal Awad/Flash90

יידו אבנים: כתבי אישום נגד עוד 8 מתפרעים בעבודות הנטיעה של קק"ל בנגב

לפני כעשרה ימים התרחשו מהומות אלימות של עשרות בדואים בנגב, במהלכן הם יידו אבנים על שוטרים ותקפו אותם פיזית כאשר הם אבטחו את עבודות הנטיעה של קק''ל, סמוך לכפר הבדואי אל-אטראש. בפרקליטות מגישים נגדם כתבי אישום

הפרקליטות הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בבאר שבע, כתב אישום נוסף נגד 8 נאשמים בגין התפרעויות והפרות סדר בנגב, שפרצו כזכור בעקבות נטיעות של קק"ל סמוך לכפר הבדואי אל-אטראש.

על פי כתב האישום, בעקבות עבודות נטיעה של עצים שבוצעו במקומות שונים בנגב על ידי הקרן הקיימת לישראל, התפתחו הפרות סדר רבות והפגנות אלימות ברחבי הנגב בתגובה לאותן נטיעות. עקב כך נערכו כוחות רבים של משטרה על מנת לאבטח את עבודת הנטיעות, את כלי העבודה ואת העובדים וכן על מנת למנוע כניסה של מתפרעים לשטחי העבודה במטרה להפריע לעבודת הנטיעות ולדאוג כי צירי התנועה הראשיים יישארו פתוחים ובטוחים לנסיעה.

לפני כעשרה ימים בשעות הבוקר, סמוך לפזורת אל-אטרש, בסמוך לכביש 31 וליישוב מולדה, במהלך עבודות נטיעה, החלו מאות אנשים להיכנס לתוך השטח במטרה למנוע מהעובדים להמשיך בעבודתם. מפקד המשטרה במקום הורה לכלל המתפרעים להתפזר, אך המתפרעים לא נענו לדרישה – ולכן החלו השוטרים להדוף אותם לאחור, תוך שהם יוצרים חציצה אנושית בין המתפרעים לבין העובדים. המתפרעים התנגדו להדיפה, ניסו להיכנס לשטח העבודה, על מנת להפסיק את עבודות הנטיעה ואף החלו ליידות אבנים לעבר השוטרים.

בכתבי האישום הם מואשמים בהתפרעות, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו – ותקיפת שוטר. "הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של חלק מהנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם ובעניינם של חלקם, להאריך את התנאים המגבילים", נמסר מטעם דוברות הפרקליטות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו