Noam Revkin Fenton/Flash90

מנותק: השר בר-לב פועל להרחבת סמכויות המשטרה בריגול אחר אזרחים

פרשיית NSO ומשטרת ישראל כנראה לא מפריעה לשר הממונה על המשטרה שלא רק לקחת צעד אחורה - אלא להורות לצוות משרדו כיצד אפשר דווקא להרחיב את סמכויות המשטרה בעניין הריגול והמעקב אחרי אזרחים והטלפונים שלהם

מנותק: לאחר התפוצצות פרשיית NSO ותוכנת הריגול שלה בשם 'פגסוס', פרשייה שנחשפה ב'כלכליסט' והראתה כיצד למעשה פרצה משטרת ישראל עם תוכנת הריגול לתוך טלפונים של אזרחים תמימים וחפים מפשע – השר לביטחון פנים עמר בר לב לא מוכן להתנצל.

השר בר לב שממונה על משטרת ישראל, לא רק שלא הנחה לצמצם את פעילות האזנות בסתר והריגול של המשטרה – אלא הנחה היום (שני) לבחון שינויים בחוק האזנות סתר ועדכון בחוק החיפוש, על מנת להגדיל את סמכויותיה של משטרת ישראל על מעקב בטלפונים באמצעות חקיקה.

"ההסדרים המשפטיים הקיימים בכל הנוגע להאזנות סתר וביצוע פעולות חיפוש במסגרת פעולות אכיפה של המשטרה הם ישנים. יש הצדקה לבחינת עדכון ההסדרים לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות להן אנו עדים בשנים האחרונות והתאמתה של החקיקה למאה ה-21", אמר בר-לב.

השר הוסיף, "לכן הנחיתי את הגורמים המשפטיים במשרד לביטחון הפנים ואת צוות לשכתי לערוך בחינה של ההסדרים הקיימים, בתוכם חוק האזנות הסתר וחוק החיפוש. זו בכדי לבחון צורך בביצוע התאמות, במטרה לדייק ולהבהיר את גבולות המותר והאסור בשימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים למטרות אכיפה. במידת הצורך משרדי יגבש הצעת חוק ממשלתית, בתיאום עם משרד המשפטים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד, לא צויין אך ברור שהכוונה היא להאזין רק לצד מסויים מאד, [קרי : ספרדים, ימנים, חרדים].

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו