Yonatan Sindel/Flash90

ליברמן ל'חדשות JDN': "לא נגיע להסכמות עם החרדים על חוק הגיוס" • צפו

במענה לשאלת עיתונאי 'חדשות JDN' שמואל קרמרסקי, השיב שר האוצר כי הקואליציה לא מתכוונת להעביר את החוק מחדש באמצעות הגעה להסכמות עם המפלגות החרדיות, אלא תנסה להעביר אותו ככה עד שבוע הבא


צילום: שמואל קרמרסקי

במהלך מסיבת העיתונאים שקיים היום (שני) שר האוצר אביגדור ליברמן, בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת, הוא נשאל על ידי עיתונאי 'חדשות JDN' שמואל קרמרסקי, על ההפסד של הקואליציה בחוק הגיוס בשבוע שעבר – וכיצד היא מתכוונת לקדם אותו מחדש.

לאור ההפסד בהצבעה בשבוע שעבר על חוק הגיוס – מדוע אינכם מנסים לקדם את מתווה השירות של שר הביטחון בני גנץ בהסכמה מלאה? נשאל ליברמן. במענה לשאלה השיב שר האוצר כי בסך הכול היה מדובר ב'תקלה' שהחוק נפל, וכי הוא מקווה שעד שבוע הבא הוא כבר יעבור מחדש.

"אני חושב שיש חוק מצוין, וזה שהחוק לא עבר בשבוע שעבר זאת תקלה ואנחנו נתגבר עליה. בסופו של דבר החוק הזה יעבור, ויהיו לנו עוד תקלות בהמשך. זה לא אומר שבגלל תקלה אחת – צריך לוותר על חוק שהוא מצוין לחברה הישראלית ולציבור החרדי", טען ליברמן.

שר האוצר הוסיף כי: "הבעייה היא שאצל המפלגות החרדיות אין כזה מושג "פשרה". זה לא קיין בלקסיקון שלהם המילה "פשרה". או שאתה נכנע לעמדתם או שאתה עוכר ישראל. אין פשרות, ולכן אני לא מאמין לשום פשרה עם הסיעות החרדיות – לא תחת ההנהגה הנוכחית של יהדות התורה וש"ס".

"לסיום טען ליברמן, כי "הניסיון שלי מלמד שמעולם לא הלכו לשום פשרה, וגם כשלמראית עין הלכו לפשרה אז אחר כך הם שברו את כל ההסכמות. לכן אנחנו נלך על הגרסה הזאת של חוק הגיוס ואני מקווה שנעביר אותו בשבוע הבא".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture