Gershon Elinson/Flash90

החשש מ'פימס': משרד הבריאות שוקל להחזיר את הבידודים במערכת החינוך

במערכת הבריאות עוקבים אחר הדיווחים מחו"ל על עלייה במקרים של התסמונת פימס המסוכנת בקרב ילדים. בדיון שנערך אתמול נאמר כי אם תתרחש עלייה כזו גם כאן – ישקלו להחזיר את הבידודים בבתי הספר

בעקבות ריבוי הדיווחים בחו"ל על עלייה חדה בילדים שלקו בתסמונת פימס אחרי שהחלימו מזן האומיקרון של נגיף הקורונה, במשרד הבריאות החליטו בדיון שקיימו אמש (שני) כי אם תתרחש עלייה דומה גם בישראל, הם ישקלו להחזיר את בידודי הילדים במערכת החינוך, כך דווח ב'חדשות 12'.

לפי הדיווח, המומחים קבעו שצריך לעקוב בקפדנות אחרי הנתונים על תחלואת ילדים בפימס, ואם תהיה עלייה משמעותית במקרים משרד הבריאות ייאלץ להמליץ להחזיר את בידודי הילדים, זאת לאחר שביום חמישי יתבטלו הבידודים של ילדי ישראל שיבואו במגע עם מאומתים לקורונה.

בדיון לקחו חלק הפרויקטור פרופ' סלמאן זרקא, מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס ובכירי איגוד רופאי בילדים, בהם יו"ר הארגון פרופ' צחי גרוסמן.
.
פרופ' גרוסמן מסר לאחר הדיון: "בזמן שאנחנו ממתינים לתחילת מתווה הבדיקות, האיגוד לרפואת ילדים עוקב בדאגה אחרי המשך העלייה המתמדת באשפוזי ילדים, חלקם במצב קשה. כמי שנתן אור ירוק מקצועי להנהלת המשרד ללכת על המתווה הזה לפני שבוע, אנו נמשיך ונעקוב בצורה הדוקה אחרי מצב ההדבקות והאשפוזים, ובמידת הצורך נקבל החלטות בהתאם להתפתחויות. אנו קוראים להורים להקפיד על הבדיקות ולדווח באמינות על תוצאותיהן. לאחריות ההורים חלק קריטי בהצלחת המהלך".

בנוסף, בדיון של הצוות לטיפול במגפות שהתקיים אתמול מומחים הציגו נתונים שלפיהם מתווה הפטור מבידוד במערכת החינוך יביא לעלייה בתחלואה ואף להכפלה במספר הנדבקים. אותם ומחים הביעו חשש שבדיקת אנטיגן פחות מ-72 שעות אחרי המגע האחרון עם המאומת עלולה להיות כוזבת.

פימס, תסמונת נדירה שלעיתים גורמת לאשפוז ואפילו למוות, מופיעה אצל מחלימי קורונה כחודש עד חודש וחצי לאחר ההחלמה. על פי חלק מהדיווחים שהתקבלו ממדינות אחרות, בקרב ילדים שהחלימו מאומיקרון יש יותר מקרים של פימס לעומת הווריאנטים הקודמים. לנוכח העדויות הללו, בכירי משרד הבריאות קיימו אתמול דיון חירום בנושא.

כזכור, דיווחים ראשונים שמגיעים ממספר מדינות בעולם טוענים על תסמונת פימס ותופעות נוירולוגיות בקרב ילדים שנדבקו בזן אומיקרון. בדוח של אגף המודיעין שפורסם היום נכתב כי ברוב המקרים מדובר בילדים שאינם מחוסנים.

הפימס, שמתחילה להופיע בין 2 ל-4 שבועות לאחר ההדבקה בקורונה, היא מחלה דלקתית שהתגלתה לראשונה בבריטניה ובארצות הברית והתסמינים שלה כוללים בדרך כלל חום, כאבי בטן, הקאות, שלשולים, פריחה, דלקת של שריר הלב והלם.

בדו"ח אמ"ן נכתב כי בארצות הברית והודו דיווחו על היקף מקרים גבוה יותר מבעבר. כמו כן, בארצות הברית ובדרום אפריקה דווח על פרכוסים בשכיחות גוברת אצל ילדים שנדבקו בזן האומיקרון.

כמו כן, בעולם דווח על מקרים של ילדים שפיתחו אנצפליטיס (דלקת המוח) במהלך המחלה ולאחריה, כשבועיים לאחר ההחלמה, כשהדלקת כללה תסמינים כמו כאבי ראש, הפרעה בשיווי משקל, פרכוסים, חולשה ובלבול.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו